Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få en "eldre" nettside opp til gamle høyder?

metallian

Medlem
Jeg har nettsiden fotballmoro som ble startet våren 2010. Den hadde lenge gode plasseringer hos Google og jeg kunne i snitt ha 3-400 google-besøk daglig, med betydelig me ri helgene i fotballsesongen. Så, for 2-3 år siden gjorde jeg en katastrofal tabbe-jeg kjørte et tippe-prosjekt på siden hvor jeg ga "beng" i lotteriloven og linket ukritisk til tippeselskaper alt etter hvor oddsen var best. Dette ga et STORT antall utlinker og selv om jeg etter noen måneder ga opp prosjektet og fjernet utlinkene gjorde det åpenbart såpass skade at jeg havnet nede i SERP-sumpen.

Jeg føler siden har potensiale for å få bra ranking og mer trafikk-den har tross alt anstendig alder, et stort antall artikler og jevn aktivitet-i snitt poster jeg 1-2 saker i uken vil jeg tippe, det varierer litt.

Jeg bruker link-checker og har ganske god kontroll på utlinker føler jeg, men uansett så ser det ikke ut til at Google vil tilgi mitt lille "sideprosjekt" og flytte meg opp på rnakingen.

Tips?
 

Morph

Svart belte i snoking
Det er ikke sikkert dette skyldes tippeprosjektet ditt. Mye har skjedd siden våren 2010, og mye skjedde også for 2-3 år siden. Kan du se om det er en spesiell dato fallet i organisk trafikk skjedde?

Når det gjelder disse tippeartiklene - hvordan var kvaliteten på disse? Dersom kvaliteten var så som så, og at mange publiseringer var mer for å få noe publisert enn at det faktisk ga brukerne noe, kan det kanskje snarere være derfor enn det faktum at det inneholder gambling. Tippetips og lignende på en fotballside, skal absolutt ikke volde noen skade dersom det er gjort med litt omsorg og kjærlighet :)
 

metallian

Medlem
Det er ikke sikkert dette skyldes tippeprosjektet ditt. Mye har skjedd siden våren 2010, og mye skjedde også for 2-3 år siden. Kan du se om det er en spesiell dato fallet i organisk trafikk skjedde?

Når det gjelder disse tippeartiklene - hvordan var kvaliteten på disse? Dersom kvaliteten var så som så, og at mange publiseringer var mer for å få noe publisert enn at det faktisk ga brukerne noe, kan det kanskje snarere være derfor enn det faktum at det inneholder gambling. Tippetips og lignende på en fotballside, skal absolutt ikke volde noen skade dersom det er gjort med litt omsorg og kjærlighet :)
Jeg har ikke noen eksakt dato men det var midt inne i dette tippeprosjektet fallet kom. Tippeartiklene var vel-tja, hva skal jeg si- ikke dritt men ikke supre heller-typisk slik som dette:
http://fotballmoro.no/fotballmoros-oddstips-kortspill-manchester-city-vs-barcelona-cl-18-februar/

Jeg hadde auto-link på alle affiliateprogrammene slik at f.eks navnene Nordicbet, Unibet osv ville bli automatisk utstyrt med aff.lenke.....
 

Morph

Svart belte i snoking
Autolinker kan selvsagt gjøre vondt..:)

Ellers ser jeg at de fleste artiklene er svært korte og har lite info. Det finnes nok en mulighet for at Google tolker dette som lavkvalitetsinnhold og at du dermed har sunket i rangeringer på grunn av en eller annen Panda-oppdatering. http://fotballmoro.no/fotballdrakter/norges-landslagsdrakt/ er kanskje et eksempel. Det er selvsagt måte på hvor mye man kan skrive om Norges landslagsdrakt, men om man ikke kan skrive mer enn tre linjer, spørs det samtidig om artikkelen har livets rett på nett.

Artikler som http://fotballmoro.no/alle-overgangene-premier-league-sommervinduet-2016/ er vel kanskje også duplikater fra andre kilder på nett?

Jeg påstår ikke at det er det ene eller det andre, men jeg ser ikke på det som usannsynlig. Dersom du er enig, er tiltakene like enkle som de er kjipe: Gå over alle artikler. Hvilke har verdi og kan forbedres (i så fall: forbredre dem), hvilke har ikke nubben av verdi og bør redirectes til nærstående artikkel (eller forside). :)

Det er mine to cents i hvert fall.

Lykke til!
 

metallian

Medlem
Autolinker kan selvsagt gjøre vondt..:)

Ellers ser jeg at de fleste artiklene er svært korte og har lite info. Det finnes nok en mulighet for at Google tolker dette som lavkvalitetsinnhold og at du dermed har sunket i rangeringer på grunn av en eller annen Panda-oppdatering. http://fotballmoro.no/fotballdrakter/norges-landslagsdrakt/ er kanskje et eksempel. Det er selvsagt måte på hvor mye man kan skrive om Norges landslagsdrakt, men om man ikke kan skrive mer enn tre linjer, spørs det samtidig om artikkelen har livets rett på nett.

Artikler som http://fotballmoro.no/alle-overgangene-premier-league-sommervinduet-2016/ er vel kanskje også duplikater fra andre kilder på nett?

Jeg påstår ikke at det er det ene eller det andre, men jeg ser ikke på det som usannsynlig. Dersom du er enig, er tiltakene like enkle som de er kjipe: Gå over alle artikler. Hvilke har verdi og kan forbedres (i så fall: forbredre dem), hvilke har ikke nubben av verdi og bør redirectes til nærstående artikkel (eller forside). :)

Det er mine to cents i hvert fall.

Lykke til!

Du kan fort være inne på noe her- det er "ørten" artikler av typen "kampoppsett CL", "Terminliste PL" , "Trekning cupen" osv på siden og for Google kan sikkert disse både sees på som lavkvalitet (de er jo opplysende men dog...) og kanskje også som duplikat innhold ?

Hva skal jeg gjøre med disse da ? Jeg har tidligere beholdt disse og gjerne linket fremover- dvs at f.eks "Terminliste PL 2015/2016 " beholdes og øverst legger jeg en link til "Terminliste PL 2016/2017".....
 
Topp