Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få facebook medlemmer?

Beergear.no

Medlem
Konkurranser på Facebook er vel ikke lov?
Men man kan vel linke til dem derfra.

Vi la ut to stk gavekort på 500 kr, og fikk på ca 4-5 minutter over 10 likes.
Det renner stadig inn nye nå.
Når vi må utbetale har vi fått ca 60 likes for 1000 kroner. (Når vi totalt har 500 likes)
Noe jeg syns er svært bra. I alle fall om man skal tro de som sier at en "like" er verdt 1000 kroner. Er litt i tvil om det siste...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Merkelig premiss for diskusjonen dette. Hvordan få mest mulig likes på facebook? Hvorfor er det relevant for noe som helst? Et mye bedre spørsmål, og som dessverre uhyre få stiller, er:

Hva skal du med alle folka på facebook? Altså: Hva er hensikten med å ha masse fans?
 

Beergear.no

Medlem
Hensikten?
Det er god reklame. Folk stoler på det venner anbefaler.
Dette igjen genererer salg.

Og spørsmålet var jo hvordan få mange Facebook medlemmer.
Det jeg nevnte ovenfor er en måte og gjøre det på.
Regner med vi runder 60 "likes" før midnatt om det fortsetter i samme tempo.
 

picxx

Well-Known Member
Kunne like gjerne spurt det samme spørsmålet når det gjelder besøkende på en nettside.
Hva skal du egentlig med besøkende på din nettside?
Hva er hensikten?

Spørsmålet peterandrej heller burte stilt er "hvem ønsker du skal like/likes din fanside"?
Det er mulig å kjøpe seg 10.000 fans som ikke betyr en dritt, men får man 10 likes som er 100% målrettet kan dette i beste fall føre til 5 salg/konverteringer når du oppdaterer.
Trodde du hadde noen slags utdannelse innen markedsføring eller hva det var jeg PA?
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Hensikten?
Det er god reklame. Folk stoler på det venner anbefaler.
Dette igjen genererer salg.

Det er sant, hvis de anbefaler det fordi de har (i det minste tilsynelatende) et genuint ønske om å dele nyttige tilbud/produkter/etc med sine venner. Hvis de gjør det for å vinne en konkurranse er derimot tilliten UHYRE lav til det som deles. Hvorfor? Fordi det er så himla mange konkurranser der man kan vinne alt mulig vås bare man sprer/deler/liker greier.

Mitt tips for å skaffe mange facebook-fans:
Bidra med nyttig innhold over tid og bygg langsiktige relasjoner med kundene som faktisk BRYR seg nok om butikken din til å gidde å stoppe innom facebook-siden deres. Nei, det er ingen trylleformel og ikke så veldig spennende, men over tid er dette det soleklart mest effektive virkemidlet. Folk som liker ting for å vinne et-eller-annet er verdiløse for en bedrift og KAN være ødeleggende for omdømmebyggingen.

Forøvrig er ikke det å dele innhold med venner på facebook regnet som reklame. På fagspråket kalles dette PR. Reklame er et virkemiddel som handler om betalt kommunikasjon (f.eks annonser på VG) rettet mot et stort antall mottakere.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kunne like gjerne spurt det samme spørsmålet når det gjelder besøkende på en nettside.
Hva skal du egentlig med besøkende på din nettside?
Hva er hensikten?

Ja, og har man ikke et svar på det bør man strengt tatt ta nettsiden ned. Er du ikke enig?
 

Beergear.no

Medlem
@Peterandrej

Nå var vel spørsmålet "Hvordan få mange Facebook medlemmer"...?
Ser poenget i det du sier, men det hjelper lite med nyttig innhold uten lesere.
Klarer man å skaffe seg mange "likes" på Facebook og gir nyttig informasjon så tror jeg de aller fleste vil fortsette å "like deg".
Når du så skriver noe av interesse neste gang, klikker noen på liker.
Noe som igjen gjør at mange ser dette og enda flere (forhåpentligvis) liker siden din.
Men å bare ha masse fans på Facebook har vel i seg selv ikke så stor verdi.
Kanskje det hjelper litt om man skal selge siden/nettbutikken...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et veldig enkelt grep er jo da å la konkurransen dreie seg om noe som er direkte relevant, f.ex. et av profuktene man selger eller et gavekort i butikken din (mer eller mindre som bristol gjør, men jeg ville ha gjort et par små vrier). Er folk interessert i å vinne disse premiene er det større sjanse for at de også er interessert i produktene dine.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Clickjacking er jo en effektiv metode... *kremt*
 

Beergear.no

Medlem
Det er akkurat det vi har gjort. Vi ville ikke lage en konkurranse, da jeg trodde det var "ulovlig"
Så vi valgte derfor heller å friste med to stk gavekort på 500 kroner til tilfeldig utvalgte av de som liker siden vår.
Så oppfordret vi folk til å like og dele.

Deretter sendte vi ut nyhetsbrev til alle som allerede er kunder og har sagt ja til å få nyhetsbrev.
Vi skrev et lite innlegg om dette på bloggen vår og la ut en stor reklame på forsiden av nettbutikken.
Regner derfor med at de fleste er relativt relevante i forhold til det vi driver med.
Etter noen timer har vi nå 486 "likes".
Runder vi 500 i dag har vi skaffet oss nærmere 100 likes på noen timer.
Skal bli gøy å følge med på Analytics de nærmeste dagene.
Fra før av har i alle fall Facebook siden generert greit med salg når man tenker på at det ikke koster noe å ha den gående..
 
Topp