Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få google til å plukke opp overflyttede poster?

Carina Josefine

New Member
For noen dager siden byttet jeg bloggadresse, fordi jeg ville ha eget domene. Jeg hadde tidligere blogg hos isay.no og ville ha litt mer "frihet". Jeg er ganske ny med blogging, og det er jo ikke all verden man lærer av å ha blogg et slikt sted hvor alt er "gjort for deg", derfor møter jeg titt og ofte på problemer.

Det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal få google (eller andre sokemotorer) til å plukke opp de eldre postene i den nye bloggen min, altså de som ble skrevet i den gamle bloggen, men som ble med på flyttelasset over til den nye. Google plukker kun opp de postene som er skrevet etter jeg flyttet. Det er litt synd da de viktigste artiklene mine, blandt annet om epilepsi hos hund, ble skrevet før jeg flyttet bloggen. DE ligger jo på den nye bloggen også, men de blir ikke funnet.
 

zapotek

Medlem
Hei og velkommen til forumet Carina. Problemet er at Google ser på de postene du nå har flyttet som duplikater av de gamle.

Løsningen ligger i bruke en 301 redirect fra det gamle domenet du brukte. Hvis dette er gresk for deg ville jeg ha sendt en mail til Isay.no og forklart problemet, kanskje de gjør det for deg.

Lykke til.
 

Carina Josefine

New Member
Tusen takk for raskt svar! :) Har sendt mail til isay.no. Det spørs jo om de vil hjelpe ettersom jeg på en måte forlater deres tjeneste.Hadde jo vært innmari snillt av dem. Jeg tror ikke jeg har tilgang til å putte inn en slik redirect selv der...
 

Carina Josefine

New Member
Ja, hvis de ikke kan/vil hjelpe, maa jeg nok vurdere det etterhvert. Men forelopig kommer det en del trafikk fra den gamle bloggen over til den nye (ettersom jeg har lagt link der). Saa jeg maa nok vente til de aller fleste har faatt med seg adressebyttet hvertfall :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, hvis de ikke kan/vil hjelpe, maa jeg nok vurdere det etterhvert. Men forelopig kommer det en del trafikk fra den gamle bloggen over til den nye (ettersom jeg har lagt link der). Saa jeg maa nok vente til de aller fleste har faatt med seg adressebyttet hvertfall :)

Slett innholdet i hver av de gamle postene, og legg i stedet inn en link til den tilsvarende posten på den nye bloggen?
 
Sist redigert:

Carina Josefine

New Member
Ikke dumt Torstein :)

Etter jeg paa en eller annen maate faar fjernet postene i gamle bloggen, vet dere hvor lang tid det tar innen google plukker opp postene i den nye bloggen?
 
Topp