Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få to <div> til å følge hverandre på høyde?

Kråkenes

Medlem
Har en <div> til meny på venstre side, som har en bakgrunnsfarge. <div> på høyre side skal da inneholde tekst og bilder. Ønsker at den på venstre side skal følge høyden til den på høyre side, ettersom den blir fylt med tekst og bilder og blir høyere. Ønsker på en måte at den bakgrunnsfargen som er på venstre side, skal bli liggende der hele veien nedover siden. Dårlig forklart, men er det noen som har noen forslag?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Lag et bilde som repeterer bakgrunnen på venstre side som er for lav. Dette er den absolutt lureste måten å løse dette problemet på. Blir type:

background: url(bakgrunn.png) top right repeat-y;
 

Kråkenes

Medlem
Prøvde på det nå. Den ble ikke noe høyere av den grunn. Den er fortsatt mye kortere enn den ved siden av:confused:
 

tyr897

Medlem
Da må du nesten legge ved en adresse slik at det går an å se hva du gjør feil.

Det er ikke i DIVen du legger bakgrunnsbildet, men i f.eks. body.
Søk etter "faux columns" for mer informasjon.
 

Kråkenes

Medlem
Ja har også prøvd og lage en "bakgrunns" <div>, som jeg kunne hatt den fargen i. Men får ikke lagt alt annet innhold inni denne <div>. Skal ikke være lett:p
 

Kråkenes

Medlem
Når jeg lager <div> i html dokumentet, så setter jeg jo da <div id="bakgrunn"> over alt innholdet og på bunnen av alt innholdet prøver jeg å sette </div> men det kommer bare opp </body>

Vet ikke hva jeg gjør feil jeg. Sikkert en latterlig lett løsning på det:p
 
Topp