Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan gå frem for å be om at andre skal linke til deg?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Fortell oss hvordan du TROR man går fram, så kan vi vel si hva vi synes om metoden din..
En grei regel å huske er å alltid spørre seg selv HVORFOR de andre skal lenke til deg. Kommer du opp med et bra svar?
 

Geir E.

Medlem
Lurer du på hvordan du skal spørre ett spørsmål?
Ja. Trenger noen tips, har fått dårlig svarandel.

Fortell oss hvordan du TROR man går fram, så kan vi vel si hva vi synes om metoden din..
En grei regel å huske er å alltid spørre seg selv HVORFOR de andre skal lenke til deg. Kommer du opp med et bra svar?

Problemet er at jeg har prøvd å sende epost til folk å spørre dem direkte, og prøvd linkbytte på diverse forum. Uten noen gode resultat.

Det jeg ønsker å oppnå er å bytte linker med folk. De kan linke til meg for 1) få en link tilbake 2) få trafikk
 

Knut

Medlem
Det viktige er vel siden din og ikke spørsmålet. Vil ingen andre dra nytte av å bytte link med deg så vil vel ingen gjøre det heller.
For 10 år siden var det ingen problem for da var det dritbra å ha flest mulig møkkalinker på siden sin, men nå vil de fleste dra nytte av en link. Altså de vil ha noe igjen for linken de har til deg. Har du en side med 10 besøkende/døgnet så kan det nok være vanskelig å få plassert en link på en etablert side.
 

zapotek

Medlem
Generelle tips:

Finn sider som omhandler samme tema som din egen side. Legg ut en link til dem (øker sjansen for at de linker til deg med maaaaaaaaaaange prosent). Skriv noe ala: "Hei vi i ....... dot no har lagt ut link til deres nettsted på ........ Kjempefint om dere linker tilbake til oss".

Om du ikke vil legge ut link til dem først, må du formulere forespørselen mer som et tips til bra lenke for dem å ha på sin side.

Lykke til!
 

peterandrej

pensjonert moderator
For å gidde å plassere en link på en side jeg driver må følgende oppfylles:

1. Jeg må få noe igjen for det. 10 besøkende i døgnet er ikke i nærheten. Men betaler du, eller jeg får noen hundre besøkende i døgnet blir det straks mer interessant.
2. Din side må ha minst like høy kvalitet som min, og den må være relevant for mine brukere.
3. Du må linke til meg på din side før du spør meg om å linke tilbake. epost-korrespondanse i dagesvis fram og tilbake er ikke noe jeg gidder eller har tid til.
4. No strings attached. Jeg kan fjerne din link når som helst.
 

Altberger

Medlem
relevante siter

De er lettest å komme inn på.

Driver du en site om biler så har du vel ikke behov for lenker fra en site for deg som skal bygge hus?

Finn ut hva du er og kartlegg dine "likesinnede"
Disse sender du en kort beskrivelse hvor du spør om lenking.
Men har du en dårlig site så sier de nei, naturlig nok.

Har du tenkt på blogger? skriv noen poster og send de til blogeier. Skader jo ikke... ;)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg lurer på hvordan gå frem for å be om at andre skal linke til deg?

Du finner kontaktinfo på den siden du ønsker å linke med.
Trykk write/skriv i email applikasjonen din, og forfatt et fint brev.
Å ha en side som ser ut som den er laget etter 2000 er selvsagt et pluss.
 

picxx

Well-Known Member
Ikke be om å få link på deres forside i bytte mot en link på din linkside som har 50 utlinker til alle mulige slags sider.

hvorfor ikke?
har jeg gjort flere ganger med stort hell jeg :)

Noe annet er det selvsagt om man spør på et webforum :)
 
Topp