Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan gå frem for å få agentur?

thomasn

New Member
Hvis jeg vet om en vare som ikke har agentur.

Hvor må jeg starte for å få agentur på varen?

Thomas
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er avhengig av en del forskjellige ting. Det er mange leverandører som ikke har satset på Norge særlig for forskjellige grunner, f.eks: stort område med lite folk, utenfor EU m.m.

Du kan begynne med å sende en epost der du viser din interesse. Hvis dette er et produkt/tjeneste hvor det finnes flere produsenter, snakk med flere - for å få best mulig pris/betingelser.

Du kan sikkert fortelle litt om Norge (stooort område, lite folk, særegenskaper, at du 'kan' dette m.m.), mulig årlig omsetning - slik at de blir interessert. Du må ha en slags plan om hvordan du kan realisere dette og vise at du tenker litt langsiktig. For folk i Indonesia høres Norge likt ut som Danmark og Sverige - noe det selvfølgelig ikke helt er (men det kan fort bli slik at du kan få for Skandinavia).

Sjekk 'dokumentmaler' på bedin.no, tror det er noen standard kontrakter som du kan benytte deg av.

Uansett, begynn med en epost der du viser interesse i produktet og spør hvorvidt de har tenk i den retningen.

Har du en ENK eller lignende allerede?
 

thomasn

New Member
Takk

Takk for svar begge to.




til Pong:
Med ENK mener du enkeltpersonforetak? for det har jeg.

hvis jeg får et eventuelt ja hva burde jeg gjøre da? jeg er helt grønn, men jeg synest dette er veldig gøy bare å leke med, så jeg
håper jeg får fangst :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Begynn i rett ende, som ikke er å få en avtale på plass og så se hva du kan gjøre med den.

Se først om etter potensialet her etter det produktet du mener kan være interessant, måter å få tjent penger på det, om det er lovligt, og så prøver du å få agentur.
 

thomasn

New Member
jo det har jeg gjort og jeg mener det er en god mulighet å få solgt varen.
men det er ikke lett å få et agentur uten å ha en nettverk allerede. Så jeg
tenker kanskje å gå runt å se om det er mulighet å få butikker til å ta inn varer fra meg
og så presentere det i en samtale om agentur.
 

picxx

Well-Known Member
1: send en forespørsel til den internasjonale merkevaren og hør om de er int. i franchise.
2: om de ikke er int. i franchise, spør om det er ok at du kan få et agentur, mot en liten %.
3: importer kopi (det er fremdeles ikke ulovlig i norge!!)
 
Topp