Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan gjøre denne siden mer spenstig?

tom3008

Medlem
Hei :)
Som dere sikkert vet så har jeg drevet websiden Elverumby.com en stund nå.
Jeg er ganske fornøyd med innholdet på siden, men synes designet mangler noe..
Har noen av dere noen tips på hvordan jeg kan gjøre siden min litt mer spenstig? :)
Og, er det noe som mangler på siden min generelt?

Takk for all mulig hjelp :)
Link: http://elverumby.com/
 

pleb

Medlem
Skal du tjene mer penger på den, så er det fullt mulig å kapitalisere den enda mer. Akkurat hvor du skal plassere reklamen vet jeg ikke, men akkurat nå er det vel ikke veldig stor inntjening på den siden?
 

tom3008

Medlem
Tjener ikke mye nei...
Men vil først og fremst at siden skal være et godt produkt og en god referanse...
Har du noen tips til hvordan jeg kan tjene bedre penger på siden og tips for designet? :)
 

MartinR

Medlem
Tillater meg å kommentere litt på innhold istedet for design.

1) Forsidesakene dine er for meg plassert ganske rotete. Velg enten kun 1 sak eller tilpass slik at les mer knappene kommer i samme høyde. Nå ser det ut som de er bare kastet inn i boksen der.

2) Kategoriene i menyen din må du gjøre noe med. Prioriter oversiktlighet framfor alt. Da tenker jeg mest på kategoriene oversikt og bonus, jeg syns ikke disse ordene er beskrivende nok. Grunnen til dette er nok at du har alt for mange sjangre til alt for få kategorier. Det blir litt rotete (ja igjen, beklager hehe). Det virker på meg som du ikke helt har hatt en plan for hva siden skulle omfatte da du startet, og så har det bare ballet på seg. Og nå ligger ting ''strødd'' rundt i forskjellige kategorier uten så alt for mye sammenheng mellom de forskjellige ''sjangrene'' (beklager finner ikke noe bedre ord).

Fyll ut hele menylinjen med kategorier om du må, del det opp, og finn bedre navn på kategoriene.

Ta en titt på andre bysider sine menyer for inspirasjon:
trondheim.com
visitbergen.com/no
 

picxx

Well-Known Member
Jeg ville nok ikke kapitalisert siden i særlig grad enda.
Du har store muligheter for å få flere besøkende til siden uten nevneverdig mye arbeid.
F.eks. her: Severdigheter i Elverum
Ville jeg skrevet en artikkel til hver av severdighetene og linket til artikkelen.
I artikkelen kunne du også linket til relevante sider, slik som f.eks. disse:
https://www.elverum.kommune.no/artikkel.aspx?MId1=125&AId=655&Back=1
Margrethe Munthe
Norsk Skogmuseum
Hvorpå du hadde skrevet en mail til de som driver sidene og henvist dem til at du linker til deres side, og du hadde satt pris på en link tilbake.

Du kunne også laget deg en plakat, klistremerke etc. og spurt om du kunne fått en plass for dette hos de plassene som ikke har nettsider.

Når trafikken etterhvert hadde tatt seg opp kunne du solgt annonseplassering til lokale bedrifter. Personlig synes jeg bare det er dumt med en masse annonser som er hentet fra affiliatenettverk på slike lokale sider.
 

tom3008

Medlem
Tillater meg å kommentere litt på innhold istedet for design.

1) Forsidesakene dine er for meg plassert ganske rotete. Velg enten kun 1 sak eller tilpass slik at les mer knappene kommer i samme høyde. Nå ser det ut som de er bare kastet inn i boksen der.

2) Kategoriene i menyen din må du gjøre noe med. Prioriter oversiktlighet framfor alt. Da tenker jeg mest på kategoriene oversikt og bonus, jeg syns ikke disse ordene er beskrivende nok. Grunnen til dette er nok at du har alt for mange sjangre til alt for få kategorier. Det blir litt rotete (ja igjen, beklager hehe). Det virker på meg som du ikke helt har hatt en plan for hva siden skulle omfatte da du startet, og så har det bare ballet på seg. Og nå ligger ting ''strødd'' rundt i forskjellige kategorier uten så alt for mye sammenheng mellom de forskjellige ''sjangrene'' (beklager finner ikke noe bedre ord).

Fyll ut hele menylinjen med kategorier om du må, del det opp, og finn bedre navn på kategoriene.

Ta en titt på andre bysider sine menyer for inspirasjon:
trondheim.com
visitbergen.com/no

Bedre nå ? :)
 

MartinR

Medlem

Mye mye bedre =) Syns fortsatt du kan kategorisere kategoriene ennå litt bedre, men ingen hastesak, syns det er mye ryddigere enn det var og det er ikke lenger noe jeg ville lagt merke til med første øyekast, slik jeg gjorde i går =)

Stå på!
 
Topp