Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan hoste en wordpress.com tjeneste på egen server?

R@ge

Kverulant
Hei...

Jeg har noen planer som innebefatter en type side som ligner på wordpress.com i den forstand at hvem som helst skal kunne opprette sin egen side og da samles omkring en ramme men likevel da ha en del felles.

Når jeg installerte wordpress for første gang for leeeeeenge siden så fikk jeg en installasjon som gjorde nettopp dette, men senere versjoner ble til rene stand alone versjoner hvor da jeg drev EN blogg og alle som registrerte seg var kun medlemmer av denne ene bloggen.

På den aktuelle siden har jeg ubegrenset plass på server, ubegrenset muligheter til subdomener og ingen begrensinger på mysql. Siden har pr. i dag over 10.000 registrerte brukere og mange av disse ønsker en egen side som de kan samles på (klansider).

Man skal kunne sette opp en slik side på sekunder og invitere andre inn på siden sin som medlemmer.
De vil da kunne publisere saker og nyheter som igjen vises på forsiden av hovedsiden.

Men hvordan i all verden skal jeg få dette til med nåværende WP versjon egentlig?

Ingen brukere som registrerer seg har jo her muligheten til å generere subdomener automatisk, noe som vil være nødvendig.

Dersom man ikke kan benytte WP til et slikt community opplegg så kanskje noen har noen tips om hva som kan benyttes.
 

R@ge

Kverulant
Du må bruke WP MU WordPress MU › Home
Og du må sette opp wild card subdomener på serveren.

Informasjon er en fantastisk skatt, faktisk så bra at man som regel aldri finner den.

Jeg har førsøkt å søke, men neeeeeeiiiida....

Takk for hjelp...

Har nok noen flere spørsmål, når jeg bare får tygd litt på kakestykket
 
Topp