Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan kan jeg generere et bilde med innhold hentet fra en string på min server?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har lest om dette på forumet tidligere, og jeg mener å huske at noen nevnte at Javascript ville kunne ta seg av det. Jeg kan bare ikke helt forstå hvordan Javascript kan løse dette, og derfor spør jeg her nå.

La oss si at jeg har ordene "Jeg er en enormt kul fyr fra Bergen" liggende i en $ på min server. Denne stringen vil jeg hente ut i signaturfeltet her på WF, og jeg vil at den skal oppdatere seg dersom innholdet i $ forandrer seg.

Jeg har sett at dette kan bli gjort f.eks ved å vise et bilde som inneholder teksten i stringen, og dette bildet vil da kunne legges f.eks i forumsignaturer. Hvordan kan jeg gå frem for og få til dette?

Tanken bak dette er at brukeren på en måte skal kunne legge inn et "skilt" på sitt nettsted med informasjon om deres medlemskap på mitt nettsted. (siste setning skrev jeg fordi det kanskje gjør det litt enklere og forstå hva faktisk vil her.)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Der var noe jeg ikke var klar over at eksisterte. Takk for tips om flotte funksjoner. Desverre ser det ikke ut til å være akkurat det jeg leter etter. Jeg er avhengig av at jeg også kan printe ut html / css i disse boksene.

På en måte kan du se for deg at du besøker et nettsted hvor du kan lage et elektronisk visittkort, og nettstedet tilbyr deg etter at du har laget kortet og legge det ut på andre nettsteder med en htmlkode som viser et bilde. Bildet skal da inneholde informasjonen du skrev inn når du laget visittkortet, og informasjonen som bildet da inneholder skal hentes direkte fra serveren hvor du laget kortet hver eneste gang det blir vist. I en slik situasjon som her beskrevet vil det da også være nødvendig og kunne vise html evt css inne i dette bildet.

Jeg har sett det før altså. Jeg husker en på forumet her hadde en slik en i signaturen sin her en gang for en stund tilbake. Jeg bare klarer ikke huske hvem og hva det var for noe.. :(
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det vet jeg ikke om jeg kan. Jeg vet ikke om det er noen phpfunksjoner som støtter det hele slik jeg vil ha det.

Når jeg leste gjennom listen over funksjoner med deres korte beskrivelse fant jeg ikke noen funksjoner om akkurat det og sette inn flere bilder til ett og samme bilde, slik at jeg f.eks kan sette inn en smiley til venstre etterfulgt av f.eks en ramme hvor jeg da igjen kan legge inn $.

Noen tanker om hvilken av funksjonene som kan sette bilder inn i et bilde? (om det finnes noen så klart.) :)
 
Så klart det finnes.

imagecreatefromjpeg()
imagecreatefromgif()
imagecreatefrompng()

... Mener iallefall at det er sånn de virker. Skriver fra mobilen, så får ikke testet dem akkurat nå. Men sistnevnte brukes jo i det første eksempelet Børge linker til over også ...
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Uff, selvfølgelig ja. Når jeg så på det eksempelet og fikk tenkt meg om en gang til forstår jeg hva du mener Olafmoriarty. Jeg satt og undret meg på hvordan jeg f.eks kunne sette 1.png, 2.png, 3.png og 4.png inn i samlet.png jeg. Hvorfor? Vel... Det vet jeg sannelig ikke.

Neida, funker knallbra med en av de tre funksjonene der. Takk så mye for god hjelp. :)
 
Topp