Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan kan jeg tjene penger på facebook - gruppen jeg har?

Fantastisk

New Member
Hei!
Håper jeg legger denne på rett plass ;)

Jeg har en facebook gruppe , med 10.000 medlemmer 98% Norske , siden er veldig aktiv og den vokser stadig.
Tenkte kanskje jeg har en mulighet til å tjene noen kroner, men hvordan ? Er det noe oppsett som er til for å bruke på facebook ?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hva handler siden er vel et viktig poeng her? Kan du tilby varer eller tjenester som passer for medlemmene/likerne der? Dernest blir det jo å poste/sende melding til folket med gode tilbud i tilfelle.

Gi litt mer spec.
 

Fantastisk

New Member
Ja, glemte å ta med det , beklager.
Siden handler om dyr og dyrehold, siden er ren "hobby" , ingen tilknytting til en nettbutikk eller noe slikt. Men siden er veldig seriøs og jeg driver den så godt jeg kan. I år har vi tilogmed julekalender vi har blitt sponset med av 2 store nettbutikker. Så det må jo være en måte og tjene litt penger der
 

Fantastisk

New Member
Hva med annonser på selve nettsiden, dersom du ikke har det fra før? Da tjener du ikke penger på selve facebook-kontoen, men du bruker den til å skaffe deg mer trafikk til nettsiden din som på sikt gjør at annonseprisene kan justeres opp. :)

Jeg har ingen nettside. Men kanskje det går og selge trafikk ? hm
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Pkt. 1 Lag deg en nettside.
Pkt. 2 Naviger folk inn dit, for det er der du kan tjene penger...
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ja, glemte å ta med det , beklager.
Siden handler om dyr og dyrehold, siden er ren "hobby" , ingen tilknytting til en nettbutikk eller noe slikt. Men siden er veldig seriøs og jeg driver den så godt jeg kan. I år har vi tilogmed julekalender vi har blitt sponset med av 2 store nettbutikker. Så det må jo være en måte og tjene litt penger der

Snakker du her om Facebook-siden din? Dette høres da veldig ut som om du snakker om en nettside. Var ihvertfall slik jeg tolket det.
 

picxx

Well-Known Member
Du kan ikek tjene penger _direkte_ fra en facebookside. Slik er nå engang facebooks regler.
Lag deg heller en egen nettside, og vis til denne i flere av dine innlegg på din facebookside. På denne måten kan du generere inntekt fra din facebookside.
 

atlepe

New Member
Hvis det er en gruppe og du started den kan du sende en melding til alle some er medlem av denne gruppa.

Har egentlig aldri vært så mye innom dyrehold nisjen, men kan tenke meg at nettbutikker some selger dyremat/utstyr kan slå an her, informasjonsprodukter om dyreoppdrett kan også være noe.

Så du kan sende brukerne tilbud og produkter om slike ting med din affiliate link, og kanskje en liten beskrivelse av selve produktet for å forhondselge det litt.

Kommer ikke på noen slike sider eller affiliate programmer du kan bruke her og nå siden jeg aldri egentlig har annonsert så mye innen denne nisjen, men det er kanskje noen andre her som har litt peiling? For informasjonsprodukter kan du sjekke Clickbank, men disse vil være på engelsk og som regel rettet mot et spesielt dyr vel å merke.

Hvis medlemmene av gruppa er eiere av ett spesielt dyr er det stort potensial for å tjene penger, men hvis det er flere dyr det er snakk om kan det være litt verre; hundeiere vil jo ikke være så interesert i fuglebur...
 
Topp