Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lage en figur?

Martin R

Medlem
Ja, jeg skal ha en tegning av en mann, og den skal være veldig bra. Vet du om hvordan man kan lage det?:)
 

Martin R

Medlem
Jeg vil egentlig lage en grei figur som ser helt grei ut som jeg kan bruke på Rabattnett.
Jeg kan jo ta kontakt med Ludus:)
 

Martin R

Medlem
Svarer

Så du gikk fra "veldig bra" til "helt grei" på et par minutter?

Jeg vet ikke om et program som gjør dette med noen tastetrykk, så tror nok noen må lage dette fra bunnen i Photoshop/Illustrator e.l, med mindre noen andre har gode tips. :)

Ja, jeg tror at det er veldig vanskelig å lage en figur som skal være veldig bra.
Så da får jeg heller prøve meg frem med andre programmer sånn at figuren kan se helt grei ut. Kanskje ikke helt "Veldig bra" Siden det kommer jeg nok ikke til å greie. Hehe :)
 

adeneo

Medlem
Ja, jeg skal nok få det til!:)

Du er nok i overmåte optimistisk, slike ting lages gjerne med flere programmer, gjerne noe for modellering, så textures, så noe for rendring, struktur, skyggelegging osv. og det er en kunst svært få kan, spesielt når det kommer til gode rendringer av mennesker, men du kan kanskje begynne med å se på Blender, det er i det minste gratis, og tar bare ett års tid å mestre, i tillegg til at visse medfødte egenskaper i forhold til tegning er en stor fordel.

Ellers er de vanligste 3DS max, Maya, Lightwave, Cinema4D, Houdini osv.
 
Du kan å flaks å få noen til å gjøre det for deg for 5 dollar på fiverr. Eventuelt er det mulig du kan kjøpe bilde av en mann på en stock photo side.
 

Hupsey

Medlem
Herlig!, skal teste det ut med en gang!:)

en lisens koster vel ca:20000, og det tar flere år å komme på et nivå der man kan modelere en gull-adam fyr.
Man kan muligens finne noen modeller på google scetch, eller kjøpe på turbosquid.
Men for å bruke til en illustrasjon er vel overkill å lære seg 3D modelering. Om du vil lære 3D modellering er 3D studio max til å anbefale, og det er mange tutorials på net. Jeg driver selv å pusler med 3D design til daglig.
 

Martin R

Medlem
Jeg tror jeg heller får noen til å lage en figur for meg, siden jeg skal ha nettsiden min klar om 1 måned. Tror ikke jeg klarer å lære meg programmet innen en måned. Så hvis noen er med å inngå en avtale så er det fult mulig. Hva tenker dere?
 
Topp