Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lage sin egen snus?

CB-Web

Medlem
Hei alle sammen..

Har nå lagt ut min oppskrift på hvordan man lager sin egen snus på min blogg..

Tenkte det var mange her inne som snuser, og vil bare legge ut en link til min blogg med oppskriften så dere kan lage det selv :)

Jeg kunne gjerne tenkt meg noen tilbakemeldinger på oppskriften/bloggen hvis dere er innom :)

Lykke til!

How to make your own snus - Bored I Am
 

adeneo

Medlem
Her er min oppskrift:

bland to pakker Tidemanns tobakk og en kopp med bakepulver, tilsett en halvliter vann og varm det i ovnen en ukes tid.

Når stasjet er skikkelig seigt og varm tilsettet to knuste ølflasker, en dash med tobasko saus, et par lakrisbåter og fire spiseskjeer med nitroglyserin, og inn i ovnene et par dager til.

Legges varmt og fuktig i en måneds tid, slik at stasjet får den rette odøren.
For litt kulere effekt kan man blande inn ferske skudd fra en god cannabis sativa, personlig er favoritten Jack Herer, som gir en nydelig bittersøt smak på snusen, og som gjør susen.
 

CB-Web

Medlem
@ tonny: Nei det er stor forskjell på Jord og Tobakk, se mine kilder: Jord - Wikipedia
Tobakk - Wikipedia ;)

@kek91: Jeg har kjøpt poser også, man må fylle dem opp selv.. Så jeg skaffet meg en liten sprøyte og kuttet av tuppen, så presser jeg den ned i snusboksen slik at den fylles opp.. Putter den så i de små posene og skyver ut snusen, voila egen posesnus ;)

Du kan søke etter poser på google, eller så har jeg det snart på bloggen min med mer snustilbehør :)
 

kek91

Webutvikler
Genialt, hørtes kjempegreit ut! Klarte ikke å finne snusposer på google, fant bare en hel del artikler om hvorfor snus/røyk er dårlig, doh.

Kanskje, hvis du gidder, om du vil skrive noen lenker i artikkelen din til forskjellige nettbutikker for snussats og snusposer, som du anbefaler eller har brukt i guiden?
Virker som du har litt peiling, og jeg er litt usikker på hvilken snussats jeg skal velge. Utrolig stort utvalg :p
 

CB-Web

Medlem
Jeg får rundt 50 bokser med snus med en sats, ca 8 kroner pr boks.. Koster det ikke rundt 100 kroner i butikkene for snus nå da? Regnestykket mitt tilsier at dette blir billigere ja..

Har nå lagt til mange linker nederst i artikkelen :)

Du har vanligvis tre typer satser, en som er lik ettan, en som er lik general og en som er lik grov snus.. Dette er en av de største i Sverige på satser: Prillan
 
Sist redigert:

CB-Web

Medlem
Leste du artikkelen ;) Tar rundt 36 timer, og man kan bruke andre metoder for å varme det opp enn i en ovn, bare det er et varmt sted.. Jo nærmere det er 80 grader, jo fortere ferdig blir det..

Stappe en pose tar meg 10 sekunder..

Ja det jeg liker best med denne snusen er at det faktisk smaker tobakk og ikke kjemikalier.. Jeg har aldri likt general snus for eksempel, synes den er altfor "sur", men med den jeg lagde nå så kommer smaken virkelig frem :)
 

kek91

Webutvikler
Takk for at du la til lenker, da skal jeg se om jeg får satt i gang Kek's Snus Produksjon ganske snart :)

Selv om det tar 36 timer så virker det som en ganske enkel jobb. Mesteparten er jo bare venting.

8 kr pr boks? Det er jo utrolig billig. De koster ikke så mye som 100kr, jeg pleier å betale rundt 60-65kr pr boks på butikken. Rundt 80kr på bensinstasjon.
 
Topp