Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan måler dere RSS?

Bruker Google Analytics som statistikkverktøy og er egentlig svært fornøyd med det. Men jeg har en del RSS-feeds på sidene mine, og kunne tenke meg å måle statistikk på dem også.

Problemet er selvsagt at Analytics ikke er tilpasset for RSS.

Hva slags teknikker bruker dere for å få statistikk for RSS-feeds? Går ut fra at man må ha noe serverbasert, og jeg har forsåvidt kunnskap nok til å lage et slikt statistikkscript på egen hånd også, men det vil selvsagt ikke bli like profesjonelt og omfattende som Analytics. Et annet problem vil være at alle statistikkverktøy jeg har prøvd så langt returnerer vidt forskjellige tall (jeg har f.eks. langt større besøkstall på Statcounter enn jeg har på GA -- Webalizer er selvsagt vanvittig mye større enn DET igjen, men den teller jo alt som skjer på serveren fra RSS til hotlinking i tillegg til ren trafikk), og jeg ønsker meg selvsagt et tall som ligger så tett opptil de samme målemetodene som jeg allerede bruker (altså GA) som overhodet mulig.

Hva slags metoder bruker dere?
 

hansson

Langveisfarende
Googles Feedburner er ingen detaljert statistikktjeneste som kan matche GA men holder da i det minste en viss oversikt. Har ikke fulgt med men den er vel kanskje i ferd med å bli integrert i GA (eller blir det om ikke lenge)? Problemet er at du må endre feed-url-en.
 
Topp