Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan markerdsføre en teknisk blogg?

enoj

Medlem
Har nylig startet en blogg som heter IDEV Blogg, hvor jeg skriver om diverse tekniske temaer innen webutvikling. Jeg har god erfaring med søkemotorer, web-rammeverk og slikt og tenker å skrive om min kompetanse innen dette. Jobber nå med en introduksjon til web-rammeverket Django, og har tenkt å skrive en del om nettbutikkløsningen Magento.

Hvordan synes dere jeg skal gå frem for å markedsføre en slik blogg? Det er helt ærlig min aller første blogg, selv om jeg har levd av webutvikling siden rundt år 2000.

Innleggene kommer naturligvis til å holde noe teknisk nivå og ikke være helt for nybegynnere. Målet er å komme frem som en person med god kunnskap innen de temaene jeg skriver om (leier meg selv ut som konsulent).

Har selvfølgelig pinget litt rundt på pingomatic, bloggrevyen og så videre. Hvilke strategier har dere for å gjøre en blogg kjent, og spesielt en teknisk blogg?
 

Ståle

Medlem
Så lenge du har godt innhold (og det virker svært bra så langt) så skal det ikke mye til for å vippe Aller Media av tronen i Norge.

Hehe - skal nok litt for å komme opp på (og over) et nivå som Aller Internett har. De sitter tross alt på 10 mer eller mindre ledende nettsteder i sin sjanger.
 

altforbra

Medlem
Når alt kommer til alt er det godt innhold som trekker trafikk. Det er selvfølgelig også viktig at nisjen ikke er altfor ukjent, det må være noe mange er interessert i. Derfor bør du ikke starte opp ett nettsted om design av globuser.

Spør deg selv, hvorfor skal folk gidde å besøke nettsiden min? Hvis du ikke kan svare på dette er prosjektet ditt dødt.

Jeg syns bloggen din virket interessant og la den til i min rss liste. Du skriver godt syns jeg, fortsett med dette og skriv enda mer.
 
Topp