Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan resette passord i Wordpress

Steve Cash

Medlem
Jeg har tabbet meg ut. Jeg innleder med det selv, så andre slipper å skrive det. :)

Jeg har ikke redigert Wordpress-sida mi på en stund, når jeg skal logge inn nå stemmer ikke lenger det jeg mener er passordet. Antakelig skiftet jeg det halvt i panikk samtidig som jeg la på en plugin og gikk vekk fra admin som brukernavn da det begynte å komme en del meldinger om hacking.

Det jeg trenger er kort og godt en innloggingsside der jeg kan få tilsendt nytt passord til e-postadressen jeg bruker. Jeg har lest bl.a. dette Resetting Your Password « WordPress Codex, men sida domenetmitt.no/wordpress/wp-login.php finnes ikke. Jeg har derimot domenetmitt.no/wp-admin, men der er det bare felter for brukernavn og passord. (De andre framgangsmåtene som står beskrevet i dokumenter jeg linker til er så avanserte at jeg skjønner dem rett og slett ikke.) Der verste/merkeligste er at jeg kommer ikke inn i administratorpanelet heller, antakelig har jeg også skiftet det passordet en gang. Selvfølgelig er det teoretisk mulig at siden har vært hacket, og noen annen har skiftet, men det er egentlig den minst sannsynlige forklaringen. Passordet er ikke direkte enkelt, og jeg kan ikke se at det er gjort noen endringer på siden.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Nei, som jeg skrev er dessverre ikke noen slik link på dometmitt.no/wp-admin, det eneste som vises er en dialog med felt for brukernavn og passord. Derfor spør jeg om det finnes en alternativ lenke der dette kommer fram. Som jeg også skrev har jeg antakelig forlagt eller skrevet opp feil passord til administrasjonspanelet.

Jeg har dog brukernavnet og passordet til databasen på et ark, forhåpentligvis det riktige, hvordan kan jeg aksessere basen uten å gå via panelet? Kan jeg logge inn der via Filezilla?
 

Steve Cash

Medlem
Jo, det er kanskje løsningen, travellingman. Etter å ha tenkt meg litt om, så tror jeg vel det må være mulig å koble seg til basen via Filezilla? Jeg har forhåpentligvis riktig brukernavn og passord til den. Nå er det sen kveld, men jeg får prøve det i morgen.

Takk så langt, men har noen et enkelt råd, er det velkomment. Rart det ikke går an å taste inn en lenke der jeg kan få passord sendt til min epost.
 

Bjørnar

Gründer
domene.no/wp-login.php?action=lostpassword skal vel gi deg det du trenger?

så fremt du har tilgang til eposten du brukte ved registrering / installering ?
 

adeneo

Medlem
Hvem er hosten din, og er det på et vanlig webhotell eller VPS, cloud e.l. ?

Kan ikke helt se at du får tilgang til databasen via FTP, du bør logge inn med SSH og kjøre mysql fra kommandolinjen, da får du tilgang til hele databasen.
 

Steve Cash

Medlem
@Bjørnar: det var nettop noe slik jeg var på jakt etter, men også den strengen gir bare innloggingsdialog for brukernavn og passord.

@adeno: mysql fra kommandolinje er sikkert fine saker, men det forutsetter at en kan å bruke det.
 
Topp