Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan selge linker

tulling99

Medlem
Jeg vil utnytte potensialet til J u s p e d .no, hvis det er noe. Og tenkte en lettvinn måte vil være å tilby tekstlinker på venstre side i margen (der hvor linken til jussbloggen.no ligger).

Stats:

Siden er 1 år og et par mnd gammel. Mest jusstudenter og folk som søker på diverse juss på google. MYE gjengangere 96% kommer fra direct adress/bookmark. Kun 1500 unike i mnd, men til gjengjeld er det 7000 besøkende i mnd (dvs. at de besøker flere ganger - i gjennomsnitt 250 besøkende pr dag).

Hovedside er PR4, en del PR3 sider, og helt sikkert flust med PR2 og 1, men har ikke oversikten over dette.

Hvordan ville du gjort det for å selge linker til advokatfirmaer, de som selger jusbøker og kanskje online rettskildedatabaser?

Kan jeg selge eks. 10 linker? Eller 5? Hvor mye kan jeg ta per link? Hvordan skal jeg overbevise potensielle annonsører om at en tekstlink på j u s p e d er bra?

Hovedside - JusPed
 

picxx

Well-Known Member
Det smarteste er vel å sette opp noen linker til et annonsnettverk en tid og se hvor klikkvillige dine besøkende faktisk er. På den måten får du litt mere statistikk for hånd når du skal selge linkene.
 

tulling99

Medlem
Det smarteste er vel å sette opp noen linker til et annonsnettverk en tid og se hvor klikkvillige dine besøkende faktisk er. På den måten får du litt mere statistikk for hånd når du skal selge linkene.

Joa, men det er vel ikke kun klikk det går på. Det er vel greit for et advokatkontor etc å ha en link på 1000 sider hvorav mange er PR1-4 med linken "Advokat i Oslo", "Rettskilder online", "Juslærebøker" ? Da vil de etterhvert komme høyere på Google og andre søkemotorer.

Tviler på at jeg kommer til å sende titalls besøkende om dagen til hver av dem. Men hvem vet!

Hvilket linknettverk anbefaler du forresten?
 

picxx

Well-Known Member
Joa, men det er vel ikke kun klikk det går på. Det er vel greit for et advokatkontor etc å ha en link på 1000 sider hvorav mange er PR1-4 med linken "Advokat i Oslo", "Rettskilder online", "Juslærebøker" ? Da vil de etterhvert komme høyere på Google og andre søkemotorer.

Sant det.
Om det er statiske linker over tid vil nok linkjuicen være betydelig mere kostbar enn antall klikk.

Om du bare ønsker å teste klikk vil jeg tro tradedoubler er ok, da de har forskjellige bokhandlere, slik at du har mulighet til å linke direkte til utvlagte bøker. De har jo også annonsører som norgesuniversitet, nsb og en mengde turoperatører, som kanskje også hadde passet inn for dine brukere.

Det er verdt å teste det, for om du finner ut at du faktisk tjener mere på å annonsere via et slikt nettverk enn det å selge inn linkene direkte til firma sparer du jo både tid og penger på akkurat det.
 
Topp