Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan selge mine aksjer i et utenlandske selskap til mitt holding selskap?

Yen Xu

New Member
Hei, jeg har tenkt å opprette et Limited aksjeselskap i UK og selge det igjen til mitt holding selskap her i Norge. Er det noen som vet om hvordan man gjør det? Formålet er å kunne investere penger i mitt holding selskap i UK.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Uten å ha tenkt nøye gjennom det: Det virker mest fornuftig å la ditt norske holdingselskap opprette selskapet i UK framfor at du gjør det først og så selger et tomt selskap, det blir jo bare en omvei. Hvis det da er et tomt selskap. Begynn med å lese informasjon på websiden til Companies house i UK. Jeg har ikke framgangsmåten for å opprette et selskap i UK i hodet.

Å selge et selskapet fra deg selv til et annet selskap hvis du først har opprettet det krever strengt tatt bare en sluttseddel og en pengeoverføring, jeg skrev nettopp om det, selv om ikke alle likte forklaringen.:) Du finner det under nyere saker i økonomi.
 
  • Like
Reaksjoner: mra

Yen Xu

New Member
Tusen takk for svaret. Det var fordi at jeg fikk beskjed om at det var litt for komplisert å la mitt norske holdingselskap opprette selskap i UK, at jeg tenkte på å gå en slik omvei. :)
 
Topp