Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan sette opp en AdWords kampanje best mulig?

clinton4

Medlem
Hei,

Finnes det noen gode guider for hvordan man setter opp en AdWords kampanje best mulig? Eller er det noen som kan komme med tips til hva man bør gjøre og ikke gjøre?
 

spikre

peterhamre.no
Står mye relevant her:
Ad-Words guide – slik kommer du i gang | Webforumet.no Blogg

Jeg stilte spørsmål i kommentarfeltet for en stund siden; men uten hell.
Gjentar:

Noen tips til utforming av adwordsannonser? Hva slags info er best å vise for å få mest mulig klikk? (Er for nettbutikker jeg tenker på.)
- Jeg lurer da på om produktet, fordelene (fri frakt osv) eller selskapet bør fremmes. Hva gir mest klikk (relevante klikk)?
 

clinton4

Medlem
Hvilke av følgende strukturer mener dere er best for en adwords kampanje?

Alternativ 1:
Kampanje -> bruktebiler.no (Målretting: Alle nettverk).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler -> (alt mulig av søkeord relatert til biler, f.eks: bil, biler, brukte biler, ford, lada, opel, varebil, cabriole).



Alternativ 2:
Kampanje -> bruktebiler.no (Målretting: Google Søk & Søkepartnere).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler -> (alt mulig av søkeord relatert til biler, f.eks: bil, biler, brukte biler, ford, lada, opel, varebil, cabriole).

Kampanje -> bruktebiler.no (Målretting: Displaynettverk).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler -> (alt mulig av søkeord relatert til biler, f.eks: bil, biler, brukte biler, ford, lada, opel, varebil, cabriole).



Alternativ 3:
Kampanje -> bruktebiler.no (Målretting: Google Søk & Søkepartnere).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler (Generisk) -> (Generiske søkeord relatert til biler, f.eks: bil, biler, brukte biler).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler (Bilmerker) -> (Søkeord relatert til bilmerker, f.eks: ford, lada, opel).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler (Biltyper) -> (Søkeord relatert til biltyper, f.eks: varebil, cabriole).
-- Osv..

Kampanje -> bruktebiler.no (Målretting: Displaynettverk).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler (Generisk) -> (Generiske søkeord relatert til biler, f.eks: bil, biler, brukte biler).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler (Bilmerker) -> (Søkeord relatert til bilmerker, f.eks: ford, lada, opel).
-- Annonsegruppe -> Bruktebiler (Biltyper) -> (Søkeord relatert til biltyper, f.eks: varebil, cabriole).
-- Osv..


Og hvilke innstillinger anbefaler dere generelt for kampanjer og annonsegrupper rettet mot det norske folket?
 

clinton4

Medlem
En type utforming som sies å ha effekt:

Hundesokker
Fine blå hundesokker i mange
størrelser. Gode priser.
hundesokk.no

Hvorfor? Jo, fordi annonsen har en visuell utforming i en pilform som sier “se her”.

Hva mener du med pilform?

En ting til jeg lurer på. Hvis jeg har flere annonsegrupper i en kampanje, er det kun en annonse fra kun en annonsegruppe som blir utløst pr søk?
 
Topp