Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan sette opp Google AdSense for domains?

Travellingman

Nettgrunder
Ja som overskriften sier, hvordan gjør man dette?

Har nettopp skaffet meg et nytt domene og tenkte og prøve dette.
Min registrar er Domeneshop.

Her er den info jeg får fra adsense:
For at Google skal kunne vise annonser på domenet ditt, må du endre noen av innstillingene hos domenenavntjenesten. Dette er nødvendig for at annonsene skal vises riktig på domenet.

Opprett følgende A-oppføringer for domenene dine med domenenavntjenesten:
Vertsnavn/Alias Oppføringstype Verdi/Destinasjon
@ A (adresse) 216.239.****
@ A (adresse) 216.239.****
@ A (adresse) 216.239.****
@ A (adresse) 216.239.****

Deretter oppretter du følgende CNAME-oppføringer (alias) for Internettverten med domenenavntjenesten:

Vertsnavn/Alias Oppføringstype Verdi/Destinasjon
www CNAME (alias) pub-522858*********.afd.ghs.google.com.

Hva skal jeg bruke som navnetjener?

Og hvordan oppretter man CNAME oppføring?

Ble litt forvirret av dette oppsettet til adsense ;)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Veldig enkelt på Domeneshop. Bare legg til de IP-adressene uten å skrive noe foran domenet ditt. Den siste skriver du www i og dytter inn den lange pub-adressen til Google-kontoen din.

Deretter logger du på Adsense og legger til nytt domene i oppsettet for domains. Så er det bare å vente på godkjenning fra Google.

Red: Du skal ikke inn på Navnetjenerne på domenet ditt. Du skal bruke fliken "DNS-pekere"
 

clinton4

Medlem
Du skal bruke domeneshops navnetjenere, altså ns1.hyp.net, ns2.hyp.net og ns3.hyp.net. Så setter du opp disse A og CNAME oppføringene under fanen DNS-pekere.
 

Santo

Active Member
Litt på siden, men er det noen som har et eksempel på et domene som er satt opp med dette?

Får man mer av kaka ved å bruke Google AdSense for domains enn ved å bruke Sedo, som også viser Google-annonser?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kjører flere domener der som jeg ikke ønsker å selge, men som kanskje kan generere litt gryn. Og da er vel ikke Sedo riktig kanal?

Eksempler? Veeeel....
 

Santo

Active Member
Kjører flere domener der som jeg ikke ønsker å selge, men som kanskje kan generere litt gryn. Og da er vel ikke Sedo riktig kanal?

Eksempler? Veeeel....

SEDO er da like mye en parkeringstjeneste for å tjene penger som en salgsplattform. Selv har jeg noen domener parkert hos Sedo, og har ingen planer om å selge de.

Når man legger inn et domene hos Sedo kan man forøvrig huke av for at det ikke er tilsalgs.

Men det jeg egentlig lurte på er om man kan tjene mer ved å dele inntektene bare med Google, og ikke med Google og Sedo?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Da lærte jeg noe nytt i dag også, takk hyperion.

Rimelig vanskelig å vite om man kan tjene mer på kombinasjon Google/Sedo eller bare Google. Da må man jo teste det ut på samme domenet osv.??? Slik at alle omstendigheter rundt er like...
 

Santo

Active Member
Jeg har lest litt rundt på nettet rundt emnet nå, og tror det raskt kan oppsummeres slik at man gjerne kan dra inn mer på å kutte ut "mellommannen" Sedo, og bare bruke Google AdSense for domains.

Men samtidig er systemene til Sedo langt mer avanserte, dvs. flere templates, mye mere statistikk, bedre konfigurasjonsmuligheter, osv.

Skal forøvrig teste litt selv, og kommer tilbake med en bedre rapport om jeg finner ut noe :)
 
Topp