Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan styre Adwords-kampanjer for andre?

appelsin

Medlem
Det burde vært en enkel sak å godta en invitasjon fra andre.

For å godkjenne, må jeg skal svare på to enkle spørsmål:

Opprett en Google-konto

Hei, og velkommen til Google AdWords. Hyggelig at du er blitt med! Nå trenger vi bare noen få opplysninger for å kunne konfigurere kontoen.
Du begynner opprettingen av en AdWords-konto ved å velge det brukernavnet og passordet du ønsker å bruke for AdWords.

Hva beskriver deg best?

A) Jeg har en e-postadresse og et passord som jeg allerede bruker med Google-tjenester som AdSense, Gmail, Orkut eller iGoogle.
B) Jeg bruker ikke de andre tjenestene.

Hvordan vil du logge deg på denne AdWords-kontoen?

A) Jeg vil bruke min eksisterende Google-konto for å logge på AdWords.
B) Jeg vil gjerne opprette en ny Google-konto med et brukernavn og et passord jeg bare vil bruke for AdWords.


Jeg svarer A) på begge, og Google sier: "Google-kontoen blabla@blabla.no har allerede tilgang til en AdWords-konto (kunde-ID: )".

Hva er poenget med å svara A på begge dersom Google ber deg om å opprette en ny konto uansett? Jeg får til dette invitasjonstullet når jeg oppretter en ny epost-adresse. Men det kan vel ikke være sånn at man må opprette en ny epost adresse for hver kunde manhar? Jeg ønsker å ha EN Google-konto jeg skal bruke til ALLE mine kunder.

Jeg har prøvd å finne svar på dette på nettet, og ser det er flere som sliter med det samme. Og Google gir stadig blaffen i sine kunder så lenge de har monpol på dette her.

Noen som kan hjelpe meg med å godkjenne Adwords-invitasjoner til min Google-konto? Meget takknemlig for svar.
 

kongen

kongemedlem
Du kan bare ha en adwordskonto, dine kunder må opprette adwordskontoer i eget navn. du kan styre dine kunders adwordskontoer ved å få adminrettigheter.
 

appelsin

Medlem
Jeg har allerede en MCC-konto for Adwords, og her er det meningen at man skal kunne styre kampanjene for flere ulike kunder.

PPC-kampanjer er en egen bransje, og det kan umulig være riktig at man skal opprette en enkelt konto for hver kunde?
 

kongen

kongemedlem
MCC er et verktøy for å administrere flere adwordskontoer. Det er også Adwords Editor. Du kan legge inn flere adwordskontoer i verktøyene for å kunne administrere kampanjer enklere. men hver kunde må ha egen adwordskonto.

Hvordan tenkte du å administrere en kundes adwordskonto når han ikke har en adwordskonto? Det går jo ikke.
 

appelsin

Medlem
Jeg har etterhvert mange ulike Adwords-konti, og kunden har Adwords-konto. Jeg vil likevel bare bruke én konto når jeg logger meg på for å håndtere MCC. Er dette umulig?

Jeg skjønner ikke logikken med at man må opprette en enkelt Google-konto for hver kunde man har i MCC.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du må ikke opprette en ny adwords-konto for å koble en kunde til MCC. Det er svært enkelt å legge til nye kunder, både som skal ha nye kontoer og som har allerede eksisterende kontoer.

Om du ikke får til dette, så lurer jeg på hvorfor i alle dager du selger Adwords-tjenester?
 

appelsin

Medlem
Jeg har funnet løsningen på det nå. I MCC-kontoen klikker man på "Mitt kundesenter" og deretter "koble sammen eksisterende kontoer" og legger til kundens Kunde-ID.

Man trenger altså ikke å opprette en ny epost/Google-konto for denne kunden. Metoden jeg prøvde på først, var å motta invitasjon på en annen Google-konto, men dette var nytteløst.

Kenneth Dreyer: Du kunne istedenfor prøvd å forklare dette på en grei måte (hvis du visste hvordan det skulle gjøres), evt latt være å kommentere. Slike tråder kaller jeg bare forumstøy.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Konsulenter som selger Adwords-tjenester når de ikke engang klarer å legge kundene inn i MCC kaller jeg bransjestøy.

Selger du tjenester rundt sosiale medier også?
 

appelsin

Medlem
Spar meg for slike spydigheter.

Jeg er god på Adwords og brukte rundt 110.000 kr på Adwords i 2010. Nå spurte en kamerat om jeg kunne lage kampanjer for nettbutikken hans, og da fant jeg det nødvendig å bruke en MCC.
 
Topp