Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan utnytte et .com domene best

R@ge

Kverulant
Hei...

Jeg administrerer en norsk ".no" side hvor man publiser nyheter og informasjon om et ganske kjent husholdningsprodukt.

Produktene selges i nesten 100 land og de største landene er
1. Tyskland 2. USA 3. Mexico 4. Frankrike 5. Australia.

Jeg eier nå også ".com" adressen for dette nettstedet og spørsmålet blir hvordan jeg bør gå frem for å best mulig utnytte potensialet her.

Jeg har allerede funnet et wordpress innstikk som oversetter siden til forskjellige språk og kan også redirecte basert på hvor i verden den besøkende kommer fra.

Jeg ønsker jo at til eksempel besøkende som kommer fra Tyskland og USA lett skal finne vår side og da lurer jeg på hva jeg bør gjøre for å best tilrettelegge for dette.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er ingen som leser siden din som tar den seriøst hvis du autooversetter med et WP innstikk, fordelen er i høyden bittelitt trafikk fra Google, men det vet du vel.

Til saken, hva med:
de.nettsted.com
fr.nettsted.com
osv.

Men egentlig, alt du behøver å gjøre for at tyskerne skal finne deg er å skrive på tysk. Det er så enkelt.
 

R@ge

Kverulant
Det er ingen som leser siden din som tar den seriøst hvis du autooversetter med et WP innstikk, fordelen er i høyden bittelitt trafikk fra Google, men det vet du vel.


Jeg tenkte kanskje at dersom jeg skrev til eksempel på engelsk eller noe og autoversatte den derfra.. og ja jeg er klar over at oversettelsen blir noe skummel til tider, mend et er jo bedre enn ingen ting..
 
Topp