Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor finner ikke søkemotorene denne siden?

Pipemann

New Member
La ut siden Klinikk Agnus for en bekjent for ca 1 år siden, men søkemotorene finner den ikke. Har også lagt ut denne forsiden som plain HTML, uten en eneste tabell, men det går like dårlig.
Kan det være at bedrifter må betale for å bli funnet?

Selv om jeg søker på adressen i Google er det helt dødt.
Har tidligere lagt ut div. andre nettsider, og de blir jo funnet etter noen dager.

Noe jeg har misforstått?

P
 

Pipemann

New Member
Thja..Kan vell begynne med å spørre om denne siden noen gang har blitt linket til.. ??

Har du lagt inn siden til indeksering hos Google? Er mulig siden er så stygg at google ikke vil ha den i indeksen sin..:p

en nettstedkart og en liten registrering av det her: https://www.google.com/webmasters/tools/

Hadde nok ikke skadet..

Stygg, ja takk for den... Kunden bestemmer.
Hadde ikke regnet med høy rank, men den skal vel være søkbar uten å være linket til?
En søkemotor som ikke finner f.eks bedriftsnettsider er etter min mening dårlig. Gjelder alle søkemotorer, ingen har fanget den opp. Burde vært indeksert automatisk.

Ok, takk for innspill hvertfall.
 

Ståle

Medlem
Hvordan skal søkemotorene vite at siden finnes hvis ingen linker til den, eller at noen sier ifra til søkemotorene at de må crawle den?
 

picxx

Well-Known Member
En søkemotor som ikke finner f.eks bedriftsnettsider er etter min mening dårlig.

En søkemotor greier ikke å se hvilken side det er uansett om den ikke vet at den finnes.
 

Knut

Medlem
Gå hit for å tipse Google om siden: Google: Legg til webadresse
Og hit for å tipse MSN: Sending av URL-adresse for Live Search
Og til Yahoo: https://siteexplorer.search.yahoo.com/

Så går du hit å lager en sitemap.xml fil og legger på webområdet ditt: Create your Google Sitemap Online - XML Sitemaps
Så går du tilbake til Google sine sider, https://www.google.com/webmasters/tools/siteoverview?pli=1 og registrer sitemap filen din.
Og så får du mange som mulig til å linke TIL siden din. Du kan registrere den i mange gratis katalaloger som finner ett lite utvalg av her: Online Verktøy | Markedsføring | Kataloglisten - overvåking av norske Internettkataloger

Når dette er gjort lener du deg tilbake og har STOR tåmodighet ett år eller så..
 
Sist redigert:

Pipemann

New Member
Hvordan skal søkemotorene vite at siden finnes hvis ingen linker til den, eller at noen sier ifra til søkemotorene at de må crawle den?

Tidligere greide de å crawle automatisk. Men ting har nok endret seg de siste årene. Men denne siden har jeg tipset de ulike søkemotorene om manuelt flere ganger.

Takker for gode tips, skal jammen forsøke disse triksene.

Tusen takk folkens!!
 

Keanu

Geek
Om du har tipset google om siden tidligere, anbefaler jeg å bruke Google Webmaster Tools, som Knut lenker til, for å legge til sitemap (som han også har lenke for å lage).

Da kan du selv følge med om siden blir indeksert, hvor mange undersider blir indeksert, og eventuelt hva som er grunnen til at du ikke blir indeksert, som feil eller andre ting.

Ellers vil jeg anbefale deg å spørre om de sidene som du lenker til under lenker har lyst til å legge til en lenke tilbake til deg. Det kan føre til at du blir indeksert raskere, og at du får bedre rangering. I tillegg kan potensielle kunder fra de sidene finne siden din.
 

Knut

Medlem
Ett annet lite tips er at du bruk H tag istedefor, font size på alle overskrifter.
F.eks <h2>Hva er reiki?</h2> eller kanskje bruke css
 

Ståle

Medlem
Rep til Knut for en flott post. :)

Gjør som han sier og siden dukker opp i søkemotorene iløpet av kort tid. Så fremt den ikke er bannet da. :) Men slik jeg har forstått det er det ingen grunn til at den skal være det.
 

Gomlers

Member
En annen faktor er jo forøvrig hvor lenge denne siden ligger ute..
Google har millioner på millioner på millioner på enda flere millioner sider å indeksere, og har
fremdeles "begrenset" med spidere.

En ting jeg ville gjort, var å skrive en artikkel, lagt den ut på siden du finner i signaturen min, og så linke tilbake til siden nederst i artikkelen du skriver.. WebArtikler.com har spidere innom flere ganger i uken, og du vil mest sannsynlig rekke å ligge på første siden i noen dager iallefall.. Nok til at google finner linken din og crawler den, for deretter å indeksere den..

En annen ting du kan gjøre, er å registrere siden med Google Adsense, da finner spidere den i løpet 1 døgn.. eller kjappere.. Kanskje litt drastisk, men det fungerer.


PS.
Lag også "<meta name = "description" content = "Beskrivelse av nettstedet her"> og klistre denne under meta keyword taggen.
Du kan også med fordel ta javascript koden, samle det som står mellom <head> taggene i en ekstern fil som du f.eks. kaller for "agnus.js", og dermed ta bort javascript koden du har der nå.
og så skriver du:
<script src="/angnus.js" type="text/javascript"></script>
rett før du avslutter </head> taggen.
(Dette er ikke nødvendigvis VELDIG vesentlig, men det kan være det, da søkemotorer leser javascriptkoden slik den står nå FØR den leser innholdet...)
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Litt artig:

Etter en tiny lookup på Google, så er agnus.no nå indeksert.. og det ser ut til at det er denne siden som hjalp Google med å finne den:

link: http://www.agnus.no/ - Google-søk

- Ja, det tar ikke lange stunden, bare det blir gjort riktig..

Nå gjenstår det bare for OP her å begynne link-building og markedsføring av siden sin. (Ypperlig eksempel for siden i signaturen min btw .. LITT egenreklame er OK??)
 
Sist redigert:
Topp