Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor ha Facebook side?

kongen

kongemedlem
Hva er egentlig vitsen for et firma å ha en Facebook side?

Er det mest for økt salg? For bedre kundeservice? For å være en stalker og plage folk?

Hvorfor har bedrifter egentlig en sånn side?
 

kongen

kongemedlem
Men det er flere på internett enn på Facebook og ved å ha en nettside så når man enda flere enn med en Facebook side...
 

Bjørnar

Gründer
men det er flere mennesker på jorden, enn folk som er på internett - så i følge din tankegang trenger man ikke være der heller? en plakat på månen vil kanskje være ok?
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor ikke?.....
Synes man det gratise annonsetilbud på nett blir for stort å håndtere er det jo bare å la vær.
 

picxx

Well-Known Member
Men det er flere på internett enn på Facebook og ved å ha en nettside så når man enda flere enn med en Facebook side...

Facebook brukes vel stort sett til markedsføring/support eller andre mindre oppgaver og er ikke et endprodukt. De fleste med facebookside har vel også egen nettside.
 

Lemmy

Medlem
Men det er flere på internett enn på Facebook og ved å ha en nettside så når man enda flere enn med en Facebook side...

Folk finner nettsider gjennom søkemotorer(les Google), right?

Facebook tops Google for weekly traffic in the U.S.
Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business​

Det er mye muligheter som ligger i sosiale medier, men det er ikke helt klar hvordan bedrifter kan utnytte dem.
 

kongen

kongemedlem
Hvordan kan en Facebook side hjelpe å øke omsetningen til en frisørsalong? Eller et rørleggerfirma? Eller en bank?
 

zapotek

Medlem
En ting er ihvertfall sikkert. Om man som bedrift har en Facebookside, og logger inn på denne kontoen 1 gang hvert skuddår, så er det bedre å la hele greia være...
 

Dag Frogner

Supermedlem
Men det er flere på internett enn på Facebook og ved å ha en nettside så når man enda flere enn med en Facebook side...

Mange er innom Facebook 2-3-10 ganger om dagen. Om du har en Facebook-side som du holder aktiv, vil man legge merke til dette når man egentlig skulle inn for å sjekke noe helt annet.

Hvordan kan en Facebook side hjelpe å øke omsetningen til en frisørsalong? Eller et rørleggerfirma? Eller en bank?

Hele poenget med en Facebook-side er at du må holde den aktiv ved å tilby rabatter via den, yte god kundeservice, ekslusive tilbud etc hvis det i det hele tatt skal være et poeng i å ha den der.

Om du driver en frisørsalong, kan du f.eks holde en konkurranse på Facebook, hvor premien er klipping og farging. Ett av kriteriene kan være at man må like siden for å være med (dette kan ikke være det eneste kriteriet). Mange vil nok da dele dette på Facebook (som gjør deg mer synlig) og dersom du gjør en god jobb, vil jo dette spre seg videre.
 

timepoint

Medlem
Strategi for Facebook side

Facebook er et spennende medium. Og flere og flere klarer å knekke denne koden.

Første steg er å ha "Lik oss på Facebook" på firmasiden din.

De som klikker LIKER vil gjerne ha nyheter, tilbud, og ikke minst vise venner at "Hei jeg liker denne kule hårsalongen" eller lignende.

Å få engasjement rundt Facebooksiden er vanskligere. Jeg har selv en side med ca 700 følgere, og her dytter jeg noen nyheter et par ganger i måneden. OG jeg har latt alle som vil poste på veggen, og stille spørsmål. Og jeg svarer stort sett i løpet av 1 dag eller 2.

Siden man sjekker Facebook daglig er dette fort gjort.

Det viktigste er å ikke Spamme LIKERNE sine. Slipp små drypp med ikke kommersielt. En rørlegger kan eks. før sprengkulde, sende ut melding om: Pass på rørene nå kommer sprengkulda. Mister du vannet er det bare å ringe..
 
Topp