Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor har ikke blivakker.no og komplett.no hurtigkasse?

trulte

Medlem
Hei

Noen som vet eller har noen gode teorier på hvorfor komplett.no eller blivakker.no ikke har hurtigkasser for enkel utsjekk?
 
Sist redigert:

AnneB

Medlem
Og hvorfor sier så mange da at hurtigkasse gir økt omsetning ?? Er det kun et salgsargument tatt ut av løse luften fra de som selger hurtigkasser?
 

JoachimO

Medlem
En av tingene Komplett tjener på ved å kreve registrering er innhenting av epostadressen din, og dermed gjentatte salg når de jevnlig sender ut tilbudsmail/nyhetsbrev.
 

NilsF

Medlem
Kanskje litt "off topic", men komplett.no anser jeg for å være komplette idioter, dette da det ikke er mulig å melde seg av nyhetsbrev fra komplett.no med ett eller to klikk. Komplett.no synes ikke å forstå at et domene og en e-postadresse kan bytte eier.

La oss si at du registrerte et ledig domene og at du gjerne vil benytte den generelle e-postadressen post@mittdomene.no. Så viser det seg at en tidligere eier av domenet har benyttet den samme adressen, noe som fremkommer ved at du får tilsendt nyhetsbrev til den tidligere eieren fra komplett.no. Du vil melde adressen av nyhetsbrevet og leter etter tekst "Avmelding", "Utmelding", "Avregistrering" eller lignende, men finner i stedet følgende tekst:

"For å melde deg av listen velg E-postadresse, passord og tilbudsmail på Min side."

Du må altså logge deg inn på "Min side" for å melde deg av nyhetsbrevet. Men du har jo ikke tilgang til "Min side" da det ikke er din side, men den forrige eierens "Min side". For å få tilgang til siden, kan du be om å få passord tillsendt på nytt, til det som nå er din e-postadresse, for så å logge deg inn på en annens konto hos komplett.no for å melde deg av nyhetsbrevet. Det blir feil, blant annet fordi innlogging kan gi deg uberettiget tilgang til annen informasjon om den forrige eieren i kompletts database.

Løsningen blir i stedet å blokkere utsendelser fra komplett.no som spam. Det samme gjelder utsendelser fra flere andre virksomheter i komplett idiot-konsernet, som heller ikke forstår viktigheten av å kunne melde seg av (eller på) nyhetsbrev med et par klikk.
 
Topp