Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor laster denne siden treigt?

Santo

Active Member
Det tok enda mer enn 5-10 sekunder før den startet lastingen her ved første gangs besøk på siden, men når jeg testet på nytt etterpå tok det nok ca. 5-10 sekunder...
 

Bjørnar

Gründer
Documents (3 files) 15 KB (67 KB uncompressed)
Images (40 files) 444 KB
Objects (0 files)
Scripts (25 files) 589 KB (1077 KB uncompressed)
Style Sheets (9 files) 60 KB (295 KB uncompressed)
Total 1109 KB (1883 KB uncompressed)

Litt å hente der, men det er tydelig ikke der det er problemer.

Jeg opplevde noe av det samme på en større side av mine, og når jeg disable cache-plugin i WP, gikk det mye glattere, så ville prøvd forslaget til Tonny.
 

adeneo

Medlem
Jeg får cirka 5-6 sekunder i gjennomsnitt uten caching, som ser ut til å være slått av på serversiden, det samme ser Gzip ut til å være.
Det vil si, i det minste så caches og pakkes ikke alle eksterne ressurser, vanskelig å si akkurat hvorfor.
Etags er heller ikke deaktivert.
Med andre ord burde du begynne med å sjekke .htaccess og diverse cache plugins!

Hos meg ser det til at siden er totalt 1.46mb, noe som er akseptabelt, men det er altfor mange filer, og det gjøres 114 forespørsler til eksterne filer på egen og andre servere.

Det er vel WP som har skylden, men det brukes et stort antall css filer med svært lite effektiv css, slik som :

Kode:
div.hentry div.the-content p.post-meta span.comments a

Dette tar tid, og det gjør også alle de sosiale dingsene, som sikkert heller ikke er til å unngå, og det tar en del tid å hente twitter og FB dingsene, samt at det sendes med over 20 cookies ved hver sidelasting bare fra disse to.

Ellers så finner jeg omtrent det samme som Bjørnar, 25 eksterne javascript, samt noe inline js som blokkerer setting av stiler, 12 eksterne stilark, og 27 eksterne bakgrunnsbilder.
 
Topp