Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor viser du tjenesteannonser?

picxx

Well-Known Member
Ser at mange (de aller fleste faktisk) som bruker adsense er såpass late at de lar google vise såkalte offentlige tjenesteannonser, noe som i de fleste tilfellene er linker til en eller annen google tjeneste, istedet for å definere egen annonse.

Hvorfor legger man ikke inn en annonse til f.eks. egen side, eller en annonse fra TD (ok, du må opprette en html side med annonsen, men jeez!) istedet for kun en farge eller disse tjenesteannonsene?

Er oppmerksom på at det faktsik krever 2-5 min. å slenge opp en html side med en annonse på, men ihvertfall i startfasen av en side er det stor sjanse for at det vil vises tjenesteannonser, så hvorfor heller ikke få de klikkene du gir bort gratis selv?

Det er meget enkelt å gjøre dette.
Når du skal velge hva som skal gjøres om google ikke viser adsense velger du "Show non-Google ads from another URL ".
Sett så opp en html side med en annonse i samme størrelse som adsense annonsen.
Ferdig! Og ikke ett eneste klikk går tapt.
 

Ståle

Medlem
Hehe. Har hatt Adsense som hovedannonse på alle mine sider i mange år nå, men har fremdeles ikke laget default ads. Har aldri tenkt at det var mange visninger som gikk tapt. Kanskje Google burde gi oss statistikk over det?
 

picxx

Well-Known Member
Kanskje Google burde gi oss statistikk over det?

Kommer aldri til å skje, da de fleste "tjenesteannonser" i dag er reklame for googles egne tjenester.
 

Ståle

Medlem
Kommer aldri til å skje, da de fleste "tjenesteannonser" i dag er reklame for googles egne tjenester.

Kan kanskje hende at noen hadde blitt overrasket over hvor mye gratis annonsering Google faktisk får.
 

Travellingman

Nettgrunder
Skrev en ny post på Videosiden.com i går, men av en eller annen grunn vises det bare tjenesteannonser? Så er det en 300x250 googlead også som ikke vises...

Ser ut som alt er greit på hovedsiden og andre poster, noen som har en ide om hva som er galt her?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg får frem 1 annonse i 300x250-banneret i sidebaren din Travellingman, men også jeg får tjenesteannonser under innlegget ditt. Ellers funker annonsene bra på dine andre innlegg. Det er nok ikke noe galt her, men bare Google som ikke har noen relevante annonser og vise på innlegget.
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg får frem den 300x250 annonsen nå, mulig jeg hadde noe nettverkskrøll tidligere i dag.

Men syns likevel att det er rart att google adsense viser tjenesteannonser på den bloggposten, de pleier da vel og kunne finne noe i en artikkel som de kan bruke?
 

Travellingman

Nettgrunder
Har drevet den siste uken og bygget opp Videosiden.com fra grunnen igjen pga serverkrasjen med Solidhost.....

Men det ser ut som Google viser kun tjenesteannonser nå? Noen som gidder å svippe innom og sjekke litt?

De første dagene viste adsense relevante annonser bare så det er sagt. Kan jeg gå ut fra att dette ordner seg når siden får "satt" seg igjen?
 

zapotek

Medlem
hmm det var rart. Har du sjekket om du har fått noen mailer fra Adsense i det siste? (Sjekk også spampost mappa)
 

Travellingman

Nettgrunder
De stod innstilt på standard tekst og bilder men satte de bare på tekst nå. Har jo peist inn over 40 poster siste uken så det kan jo hende att adsense trenger litt tid på seg?
 
Topp