Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ikke indeksert av google

Spider

New Member
Jeg har nyligen laget et nytt, lite web-sted RELF (REgnskap Lønn og Fakturering) - Regnskapskontor som tilbyr fastpris og lave priser..
Jeg har registerert dette hos google, og sendt inn nettstedkart.
Dette er nå over 2 uker siden, men klarer ikke å få sidene til å bli indeksert.
I verktøy for administratorer hos google står det at sidene ikke er scannet enda. 0 på alle parametere.
Hva må jeg gjøre for å få google til å begynne å lese sidene?
Har lest omtrent alt som står av hjelp hos google, og har gjort alt jeg kan.
Det er riktig nok få linker inn mot min side, så jeg kan forstå at jeg for mange søk vil havne langt ned på rankinger, men jeg synest den burde indeksert den slik at den kom med.

Sidene er skrevet i vi, ligger hos webdeal, og jeg har sjekket dem med w3c validator.
Noen som har noen tips til en nybegynner?
 

Spider

New Member
Et annet spørsmål:
Som dere ser av innlegget mitt er det noe krøll med norsk tegnsett.
Jeg har forsøkt kode i utf-8 og det ser riktig ut på web-sidene (har testet med ie og firefox), men ser enkelte steder der det er linker inn (slik som her) at det blir tull.
Er dette et problem hos meg, eller i forumet?
Noen tips til hvordan jeg kan få rette det opp?
 

Spider

New Member
Ja, la inn en helt enkel variant:
User-agent: *
Allow: /
I følge google statistikken, er det ikke den som blokkerer, for den sier 0 blokkert også.
Nedenfor har jeg lagt inn litt info fra google oversikt for domenet under verktøy for nettredaktører.

Indekseringsstatus:
Ingen sider fra nettstedet ditt er inkludert i Google-indeksen for øyeblikket. Indeksering kan ta tid. Det kan være nyttig å lese vår informasjon for nettredaktører og våre retningslinjer for nettredaktører. Hjelp
Laster inn...

Feil ved nettgjennomsøking

Feil for nettadresser i nettkart 0
--
HTTP-feil 0
--
Ikke funnet 0
--
Nettadresser begrenset av robots.txt 0
--
Nettadresser med tidsavbrudd 0
--
Nettadresser som ikke ble fulgt 0
--
Nettadresser som ikke kan nås 0
--
Totalsum: 0
 

picxx

Well-Known Member
Dette er nå over 2 uker siden, men klarer ikke å få sidene til å bli indeksert.

Søkte på domenet ditt i google og fant det ikke noen plasser.
Skaff deg noen innlinker, og siden vil bli indeksert asap.
Å "legge inn" siden hos google er bortkastet tid :)
 
Er nok ikke så lett for deg å få linker utenom å annonsere på andre websider siden du selger et produkt å ikke tilfører noe skriftlig (artikler o.l.) av verdi.
 

Spider

New Member
Noen som har noe erfaring med adwords fra google?
Virker litt meningsløst å betale til andre for å havne på google.
Jeg tror de fleste bruker google for å finne varer og tjenester på nettet, og ikke går inn via egne annonserer. Da burde jo man kunne få mer valutta for pengene ved å gi dem til google direkte.
 

picxx

Well-Known Member
Ja, det er meningsløst å betale annonsering for å bli indeksert i google, og det er NULL PROBLEM å skaffe seg noen innlinker slik at man blir indeksert.
Lag deg en profil på kudos, legg inn siden din der, skriv deg opp på noen forum og delta litt i diskusjoner, legg til siden din i www feltet. Delta i diskusjoner i aviser etc. pass på å få lagt inn siden din innimellom i relevante diskusjoner. delta på "debatten" hos sol og legg inn linken din der. Opprett en, eller flere, blogger som du pinger og twingler livet utav av, pass på å legge ut noen linker tilbake til siden din på bloggen.

"Ikke så lett" lizzom....pffffhhh!!
 

Spider

New Member
Forøvrig klarer jeg å finne linker til min side når jeg googler litt, feks ved å søke på Bjørges Regnskapstjenester som er det juridiske navnet til RELF.
Problemet er kanskje at disse linkene er i registre som sikker bruker en database med informasjon, og informasjon blir generet på direkten. Dette gjør det sikkert vanskelig å få den informasjonen med i søkemotorene.
 

Spider

New Member
I går kveld forbedret dette seg plutselig. Goggle må ha funnet oss, så nå fungerer det i indekseringen. Forøvrig er ikke statistikken på "verktøy for nettredaktører" oppdatert. Den viser fortsatt at sidene ikke er indeksert.
Søkeordene mine, som jeg har forsøkt å få frem fungerer ganske greit.
Det er 3 primære søke ord, pluss noen stedsnavn jeg har lagt inn som søkeord.
Disse er regnskap, lønn, fakturering. Med 3 søkeord blir det som regel veldig bra. Med 2 kommer jeg også høyt opp i noen tilfeller, men f.eks søkeordet regnskap er det nok litt for mange andre som også bruker.
Takk for hjelpen alle! Kanskje det var Kudos som gjordet utslaget...
Og, hvis dere trenger regnskapstjenester i Bergensområdet, så vet dere nå hvor dere skal finne det. :)
REgnskap Lønn Fakturering knarvik - Google-søk
 
Topp