Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Import av ull

Alisa

New Member
Jeg ønsker å importere ullstoff for babyklær/barneklær med digital print (tanken er å levere sitt eget design som leverandøren skal kunne trykke på stoffet) og uten digital print. Er det noen som vet hvor jeg bør starte?
 

Manol

New Member
Hei!

Jeg driver med produksjon av klær og importerer ullstoff og sytilbehør. Råstoff har ikke toll men du må betale mva.

Det er viktig at du beregne hvor stor skal du impotere fra utlandet. Du kan ikke kjøpe via internet hvis du er ut etter god kvalitet og lav pris. Du må helst reise til utlandet selv for å kjøpe stoff.

Printer for stoff finnes i forskjellige størrelse og prisklasse.
 

Britta

stoffdronning
Skal du ha merino burde du sjekke om det er mulesin-fri ull - det blir mer og mer viktig og jeg vet om mange som syr som ikke kjøper finsk ull der det ikke er avklart hvor ulla kommer fra/ingen garanti for mulesinfri.

Du må også regne med ganske så høy frakt - ettersom mye god ull kommer fra Australia eller New Zealand.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg googlet mulesing, det skrives med en "g" til slutt, og det betyr visstnok å fjerne hudstykker rundt sauens haleparti for å bekjempe flueangrep. Det står videre at operasjonen er svært smertefull for sauen, metoden bekjempes derfor av dyrevernere og har blitt forbudt i en del land. "Mulesing-fri" betyr følgelig at det er ull fra sauer der dette inngrepet ikke er utført. De som er inne i ull kjenner nok dette uttrykket, for meg var det helt nytt. Jeg skrev innlegget, selv om det er litt på siden, fordi det antakelig er fler enn meg som ikke har hørt om det. https://no.wikipedia.org/wiki/Mulesing
 
Sist redigert:

HanneSol

Member
Har du sjekket f.eks. Spoonflower? De trykker design du lager selv. Aner ikke hvordan prisene er i fht mengden du er ute etter, men det kan jo være greit å starte med mindre kvanta for å finne ut av design- og trykkeprosessen.
 
Topp