Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Indeksering av nye .no .com .biz domener

Web2000

Medlem
Har dere opplevd at det .no og .com domener indekseres MYE kjappere enn et f.eks .biz domene?
Har opplevd at .biz domener ikke blir indeksert engang hvis du ikke selv gjør arbeidet.

Har dere noen erfaringer med om f.eks et .biz domene er verre å få høyt opp i google, enn f.eks et .com domene?
 

Knut

Medlem
Har opplevd at .biz domener ikke blir indeksert engang hvis du ikke selv gjør arbeidet.
Hva mener du med å gjøre jobben selv? Litt vanskelig å indeksere sidene sine selv vil jeg tro.

Ang det med at .biz er vanskelig å få til topps. Har ingen erfaring med .biz, men en tanke er kanskje at det er veldig få sider sammenlignet med .com og .net. Det kan jo være en grunn til at det få av de på toppen. Men at det skal være vanskeligere å få med i systemet vil jeg ikke tro det er.
 

Web2000

Medlem
Har opplevd at 2 stk .biz domener ikke er blitt indeksert av google.
Først når jeg har indeksert dem selv i google (altså brukt submit site funksjonen) eller lagt siden ut i diverse kataloger, så har de blitt funnet av google.

Jeg har har ikke hatt noe problemer med å få .biz domener like høyt opp som et .com domene, men føler du må bruke lenger tid og mer krefter for å klare det.
 

Web2000

Medlem
Jo, du trenger ikke en eneste innlenke på en ny side for at google skal indeksere siden din.
Du kan lage en helt enkel side (bestående kun av 1 forside) og google vil finne den uten en eneste link hverken inn eller ut.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jo, du trenger ikke en eneste innlenke på en ny side for at google skal indeksere siden din.
Du kan lage en helt enkel side (bestående kun av 1 forside) og google vil finne den uten en eneste link hverken inn eller ut.

Uhm, hvordan skal da Google finne fram til siden?
 
Sist redigert:

Web2000

Medlem
Som det står i en annen diskusjonstråd her inne sitat: "Google eier internett"
Med andre ord så finner google det som de ønsker å finne.

Du kan jo prøve selv med et nytt domene..

Lag en helt enkel side, skriv noe tekst på første siden. Vent noen uker, søk på domene navnet ditt, og du vil se det kommer opp.
 

Keanu

Geek
Jeg har hatt noen .com-domener parkert med en informasjonsside de siste månedene, og de ble ikke indeksert eller funnet av google før jeg la de til i webmaster tools.

Google har mye makt, men så mye makt har de nok ikke. Det er vel lister for å finne ut nyregistrerte domenenavn, men jeg tviler på at google aktivt sjekker opp disse.

Når det gjelder hvor enkelt domener blir indeksert, så har jeg også opplevd at sider på .info (som er det eneste "sære" tld'en jeg har brukt) har tatt lenger tid å få indeksert godt enn .com-domener. Dette er min erfaring med sider av lik oppdateringsfrekvens og kvalitet. Jeg tror grunnen er at .info-domener er veldig billige, og blir brukt av spammere en del. .biz har ikke det problemet om jeg husker riktig.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jo, du trenger ikke en eneste innlenke på en ny side for at google skal indeksere siden din.
Du kan lage en helt enkel side (bestående kun av 1 forside) og google vil finne den uten en eneste link hverken inn eller ut.

De finner den ikke uten å finne en referanse til den et eller annet sted. De er ikke synske. Men jeg skal følge oppfordringen din og sette opp en side med innhold og ikke gjøre noe mere med det.

EDIT. Ok. Et .no domene er nå satt opp. Så får vi se. Web2000, skal vi ta et veddemål? Jeg vedder en tohundrelapp på at domenet ikke er indeksert en uke fra nå.
 
Sist redigert:

Web2000

Medlem
Ja, gjør det. Min erfaring er ihvertfall at det har funket på .com og .no sider for meg..
Men som sagt ikke for .biz domener....
i dont know the reason...

Men som sagt så tror jeg siden må ha noe innhold for at google skal fange den opp. Hvor lang tid det går før den blir indeksert tror jeg varierer litt, men alt fra 1 uke til 1-2 mnd ser det ut til å være i mitt tilfelle.
 

Tonny Kluften

Administrator
Men som sagt så tror jeg siden må ha noe innhold for at google skal fange den opp. Hvor lang tid det går før den blir indeksert tror jeg varierer litt, men alt fra 1 uke til 1-2 mnd ser det ut til å være i mitt tilfelle.

Husk på at en del nettsteder publiserer hvilke domener som er registrert og noen ganger blir de presentert som en lenke, det kan være der Google har snappet dem opp. Altså at du har hatt en lenke uten å vite om den.
 

Web2000

Medlem
Akkurat hvordan google snapper siden opp vet jeg ikke, men jeg har ihvertfall ikke gjort noe. Og når jeg søkte på selve domenet i google kom kun siden opp, og ikke noe referansesider...

Ang. veddemålet: Du må nok smøre deg med mer tolmodighet enn en uke..
 
Topp