Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Indeksering på Google - tidsaspekt og duplisert innhold

Tonny Kluften

Administrator
Hvor lang tid tar det for dere å få indeksert nye nettsteder på Google? Og i forhold til innhold på sidene?
Det går alltid fort for meg, men nå har jeg en kunde som bruker en del stoff (som de eier) fra andre nettsteder. Det er mer enn en uke siden jeg la ut nettstedet og det er fortsatt ikke indeksert.
Jeg har ikke lagt ut nettsteder med innhold fra andre sider på et par år og har derfor ikke testet effekten av slikt i det siste. Jeg kan ikke se noen annen grunn til at det ikke er indeksert enda. Nettstedet er topp optimalisert på alle andre måter, jeg har jo levd av SEO i noen år nå :D
 
Sist redigert:

Keanu

Geek
For helt nye domener kan det ta noen timer og enkelte tilfeller dager, men normalt blir nytt innhold indeksert på minutter.

Det skal nevnes at jeg kjører WP på alle sidene, og de bruker sitemap-plugin som pinger søkemotorene ved nytt innhold. Tror det er viktig å si fra på en eller annen måte at det finnes nytt innhold.

Du har gjort google oppmerksom på siden på en måte antar jeg? Å legge til sitemap i Google webmastertools og legge til i noen kataloger ser ut til å fungere bra for nye sider for min del.
 

testdriver

Ha det bra..
Opplevde noe lignende i oktober i fjor. Riktignok med unikt innhold. Plenty med linker, sitemap lagt til, pinget mye, ferdig optimalisert - tok nesten to uker. Virket som at ting ble 'holdt igjen litt'...
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Det at man bruker duplisert innhold skal jo ikke ha innvirkning på om det blir indeksert eller ikke. Hørtes meget rart ut dette..
 

Frode

Medlem
Har opplevd det samme med en ny side jeg la ut den 23/2. Den har en god del linker inn, men er fortsatt ikke indeksert... På andre sider har det tatt alt fra et par dager til en uke.
 
Topp