Inkludering i Google News

En tråd i 'Google' startet av JoachimO, 5 Mar 2013.

1. JoachimO

JoachimO Medlem

Noen som har fått til dette, og kan svare på hvor lang tid det har, og ikke minst effekten traffikkmessig?

Har nettopp gjort de nødvendige endringer på Mobilfakta.no og submittet den... nå venter jeg bare i spenning

- Satt opp plugin som gir nyhetsartikler fra nå en unik random 5-siftret tallkode i permalink
    - Lagt til side med fyldig kontaktinfo og info om skribent(er)
    etc

2. antidote Medlem

Hvordan legger du egentlig inn din egen nettavis der?
    Og på sol.no, startsiden.no osv.. ?

3. JoachimO

JoachimO Medlem

4. hansson

hansson Langveisfarende

Har du forstått hva som er poenget med tallene i url-en?

5. zapotek

zapotek Medlem

Hold oss oppdatert med trafikkeffekten dette har da!

6. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Måned-årstall eller dag-årstall eller diverse kombinasjoner?

7. antidote Medlem

Svar nummer ..?
    Kode:
    [url=http://bildr.no/view/1408369][img]http://bildr.no/thumb/1408369.jpeg[/img][/url]

8. hansson

hansson Langveisfarende

Jeg skjønner jo hvorfor man bruker tall i url-ene hvis man trenger det. Men hvis man skriver vanlige artikler på et ikke så enormt omfattende nyhetsnettsted, så trenger man jo ikke noen tall i url-en, bare tittelen på saken, evt. en årstallskategori. Likevel krever Google at det skal være minst "three digits" i url-en. Det er dette jeg lurer på hvorfor de krever?

9. JoachimO

JoachimO Medlem

Ut i fra det jeg har forstått bruker Google tallkoden (som må være unik for hver post) til å identifisere artiklene, slik at bare nye nyhetsartikler crawles.

10. JoachimO

JoachimO Medlem

Vel, da har jeg fått mail fra Google om at Mobilfakta.no er godkjent og inkludert i Google News. Så kan det visstnok ta noen dager å kommer helt på plass.

Kommer tilbake med info om hvorvidt det gir merkbare endringer traffikkmessig.

11. JoachimO

JoachimO Medlem

12. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Skal bli spennende å høre om du får noen økning. Jeg har selv ikke lagt til mine nettsteder i Google news.
    Dette kravet med tall i url irriterer meg litt, men hvis det er verdt det skal vi nok kjøre på.

13. Dan Åsen Hansen

Dan Åsen Hansen Medlem

Hvilket plugin bruker du til dette?

Mvh Dan

14. JoachimO

JoachimO Medlem

15. Dan Åsen Hansen

Dan Åsen Hansen Medlem

Mange takk.

Unektelig noe å tenke på. Jeg kikket så vidt på Google News, men finleste ikke i farta. Dog fant jeg ingenting fra Danmark, så vi er kanskje ikke inkludert ennå?

Ser ellers tjenester er litt omstridt her nede; Google News på kant med danske medier - Avisen.dk :D

Kanskje jeg bør melde meg inn som eneste danske nettavis?

Mvh Dan

Del denne siden