Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Inn og ut av sandkassen på 2 uker..

sKrud

Meget sliten student
Okey..Bare for å opplyse om hvor hardt google straffer for dublikat innhold kommer følgende historie..

For 3 uker sider laget jeg en test på en blog på CalculatePayPal.com - Paypal fee calculator!, for å få oppdatert innhold offtere osvosv..

Når jeg hadde fått WP opp å gå slengte jeg inn første og beste paypal nyhet bare for å se hvordan det så ut, ca. 3 dager etter var siden ute av alle søk hos google.. Det slo meg at det kunne være dette så i forrige fjernet jeg posten..

Siden er nå igjen indeksert slik den var før denne duplikat posten...
Å dette er det eneste jeg har endret på i perioden..

Hvor tror folk om denne teorien? Straffer virkelig Google så hardt for dublikat innhold?? Eller er det noe annet som har skjedd?


-morten
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette tror jeg var mer tilfeldig! Hvis google straffer duplikatinnhold hardt så ville samtlige lokalaviser landet over vært ute av google!

NTB leverer stoff som brukes på mange hundre nettsteder! Og, det går ut masse pressemeldinger som legges ut uredigert på mange nettsteder!
 

picxx

Well-Known Member
Nei, google straffer ikke duplikatinnhold, men de "premierer" den som først publiserer det.
 

picxx

Well-Known Member
De dytter vel uansett sider med dublisert innhold nedover, man finner sjelden 10 like resultater etter hverandre. Noe som ville vært logisk å finne hvis det ikke ble straffet.

Det ville ikke være logisk.
Om det ligger 5 sider rundt plassering #100 i serps på samme søkeord og en side med samme innhold som #1 er det jo den som først publiserte innholdet som blir "premiert" mens de andre sidene får en so-so plassering.

Om google hadde "straffet" duplikatinnhold ville de nok ganske enkelt tatt siden ut fra indeksen, noe de ikke gjør :)
 

picxx

Well-Known Member
Okey...Da finner jeg det som skjedde med siden veldig merkelig..:/

Det vi aldri får vite er jo om det samme hadde skjedd om du ikke hadde fjernet posten ;)

Å se på hva som skjer i google over kort tid har jeg sluttet med....har nok rot i hjernen som det er :D
 

sKrud

Meget sliten student
Hehe..det er nesten så jeg vurdere å poste den samme posten på nytt..

Huff..jeg som trodde julen skulle bli ferie.. men nå har det vært alt for mye skole..Og alt for lite tid til utvikling og vedlikehold så hele jule kommer til å gå med til webbasert aktivitet..:/

Jaja.. får vell bare innse at man ikke kan vite ka google mener med alt heller..
 
Topp