Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Inntjeningstips: Hvordan unngå adsense blindhet

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg har vært smart igjen, og denne gangen har jeg jobbet med adsense blindness, som jeg har eksprimentert med på en engelsk side jeg har.

Hvor mange ganger har du ikke sittet og trykket rundt på en nettside med adsense, og merker kanskje at du til slutt ikke engang tenker over at adsensen er der? Det er iallefall det som skjer med meg. Jeg har muligens funnet en løsning som gjør adsense-annonsen din mer synlig, og det er tilfeldighet.

Prøveprosjektet gikk over 30 dager.

10 første dager: Standard farge, hvit bakgrunn og blå tekst - CTR 0.38%
10 neste dager: Tilfeldige farger, både bakgrunn og tekst - CTR 1.32%
5 neste dager: tilbake til standard - CTR 0.35%
5 siste dager: Tilbake til tilfeldige farger - CTR 1.34%

Med hjelp av denne metoden økte jeg inntektene med 3 ganger så mye. Se bare for deg mulighetene om du har en nettside som tjener $100 om dagen? Om det fungerer like bra, så kan du booste det opp til $300 om dagen bare med noen enkle inngrep. Husk å fjerne muligheten for bilder, slik at det bare er tekst som vises.

Hvorfor fungerer det her?

Selv om annonsene inni endrer seg hele tiden, så er fortsatt bakgrunn, tekstfargen og størrelsen alltid den samme. Og dette er noe brukerene dine lærer seg til å ignorere. Ved å kjøre tilfeldige farger, kanskje litt sterke farger av og til som skiller seg ut, så gjør du brukerene mer obs på annonsen, og er det noe som er av interesse for brukerene (adsense handler jo om relevanse), så er sjansen mye større for at brukeren klikker.

Det jeg ikke har testet, er hvilke farger som funker best til forskjellige "farger i designet". Jeg har ikke noe mulighet for å se hvilke farger som ble brukt når en bruker klikker, da måtte jeg isåfall gjort det på en tungvin måte (bruke en fast farge f.eks en dag, en annen en neste osv, for også sammenligne CTR).

Hvordan gjøre dette?

Vel, litt må du nesten gjøre selv. Jeg lagde en PHP script som endret litt på adsense koden (du kan endre fargene direkte fra den kodesnippen du legger inn der du vil ha adsense).
 

srm

Medlem
Kjempegodt innlegg!

"Jeg har ikke noe mulighet for å se hvilke farger som ble brukt når en bruker klikker."

Track AdSense-klikk i Analytics som et Goal. Guide her: Track Google AdSense Clicks via Google Analytics - Free AdSense Tracker : SEO Book.com

Logg fargekoden i Analytics med __utmSetVar('Fargekode_<?php echo $fargekode; ?>');

Da har du full oversikt over antall klikk for de forskjellige fargene ved hjelp av rapporten Used-Defined/Brukerdefinert i Analytics.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Men da er vi jo på vei til å få til noe..

Skal eksprimentere mer senere (har også mange andre adsense-eksprimenter i tankene), men nå om dagen er jeg veldig opptatt med utviklingen av helt andre ting :)
 
Topp