Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Instagram-galleri fra hashtag? Gjerne til wp eller joomla, men hva som helst går...

TorsteinO

Art Director & grunder
Er det noen som har laget noe sånt som dette før, eller som vet om en eksisterende løsning som funker?

Jeg finner flere varianter som gir et enkelt galleri, men jeg må ha mulighet til å laste inn flere, ala slik det funker på https://www.solfaktor.no/sunny/

jeg kan selvsagt gruble ut api'et til instagram, men det er litt bråhast her, så hvis noen vet om noe som funker ville det ha vært flott! :)
 

Bjørnar

Gründer
Husk dette med moderering, så det ikke blir produsert bilder av mannlige kjønnsorganer med "din" hashtag. Da er veien kort til fiasko, dersom det blir produsert direkte på nettsiden.
 

zapotek

Medlem
hmmmm... se der ja, den der ser definitivt lovende ut zapotek, takker! det store spørsmålet er bare om den takler det Bjørnar nevner...!

men fordømt snålt at det er helt umulig å finne noe fungerende til wordpress!?

Det er jo bare å druse inn koden fra Snapwidget på den siden / posten du ønsker at bildene skal vises på...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
joda, det funker, det jeg mener er bare at det er snodig at det ikke finnes en vanlig plugin til wordpress som faktisk funker. Det er en hel drøss med varianter som enten ser ut til å ha funka før, men som ikke gjør det lenger, eller som funker med "en side", men ikke har noen mulighet til å paginere sånn som snapwidget, og siden snapwidget får det til, så er det jo tydelig at det er mulig.

Liker egentlig ikke helt det at det må kjøres fra serveren deres, det blir så klønete å gjøre tilpasninger da, men det bør vel være mulig å få gjort det viktigste med litt css.
 

selbekk

Medlem
Selve APIet til Instagram er veldig enkelt satt opp, og med litt basic ajax- og jquery-kunnskaper så er paginering ganske enkelt.

Det enkleste er jo hvis du henter inn dataene på forhånd (hent f.eks. 200 bilder og vis 20), og laster inn selve bildeelementene når pagineringsknappen trykkes på.
 

selbekk

Medlem
Helt enig i at moderering på slike ting er viktig. However, en modereringsløsning er også relativt enkelt å implementere - man lager typisk en database med bilde-IDer som er blokkert, og sjekker så ved innhenting at disse ikke blir vist.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det ble jo etterhvert tydelig at de (altså TINE/byrået de brukte) hadde noe moderering, men at den foregikk i etterkant, og de ble vel rett og slett tatt litt på senga. Skjønner også hvorfor de heller gjør det slik - med løsninger som instagram og den slags forventer folk at bildene deres skal dukke opp med en gang, og da kan forsinkelser osv føre til litt negativt inntrykk, selv om grunnen egentlig er god.

Men følger man ikke med og bruker moderering i etterkant, da kan man kjapt få et problem...

en annen, enkel modereringsvariant "i forkant" er rett og slett at bildene som vises BÅDE skal ha riktig hashtag, OG må være "likt" av brukerkontoen din/kundens/et.c. (dette var en mulighet med snapwidget-greia)
 
Topp