Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Installere / oversette språk

perksp

Member
Hei,

Har installert wordpress med woocommerce lokalt og skal oversette hele butikken til Norsk. Jeg har lastet ned språkpakke som jeg ikke får installert. Finner heller ikke ut hvor jeg kan få redigert språkfil osv.

Drar snart av meg håret da jeg mener dette ikke skal være så vanskelig. Får heller ikke endret språket under settings da kun engelsk er installert. Finner ikke ut hvor jeg kan laste opp ny språkpakke.

Noen med en rask guide til dette? Er problemet at jeg har installert dette lokalt via XAMPP?
Alt av plugins må jeg laste ned og legge på rett plass for å installere.

Takker for alle råd!
 

perksp

Member
Fikk til slutt installert språkfilen, men woocommerce er fortsatt på engelsk. Har i tillegg lastet inn språkfilenen under plugin/languages sånn just in case.

Men, nå krasjet XAMPP og jeg får ikke åpnet wordpress på localhost igjen :rolleyes:
 

perksp

Member
Dette begynner å bli gøy!
Installert ny WordPress hos hosting og installert da med norsk versjon. Heller ikke der er det mulig og få til at woocommerce vises på norsk. Selv etter jeg manuelt har lastet opp språkfil
 

ronorio

Active Member
Hvis du har brukt update -funksjon for å laste ned språkfiler, ligger disse i uploads -mappen (om jeg ikke tar helt feil). Det gjelder for alle utvidelser/temaer som har blitt oversatt for felleskapet.

Disse blir prioritert brukt foran de som du eventuelt laster opp i plugins -mappen.

Les mer om oversettelser for felleskapet her: https://wpologi.no/oversett-en-utvidelse-eller-tema-i-wordpress/
 
Topp