Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Installering av wordpress-igjen....

Knut

Medlem
Flytt alle filene ut av wordpressmappen :) (Kanskje ikke det du mente)
Eller gå inn i wordpress og gjør det du får beskjed om å gjøre der :)
 

Eggan

medlem
1. Opprett en database og en bruker til denne
2. Flytt mappen "wordpress" ett hakk opp, eventuelt installer fra fiskemoro.no/wordpress/
3. Skriv til krampen tar deg
 

metallian

Medlem
hmmmm jeg lurer på om den ene ikke ble endret dvs at wordpressurl fremdeles står som fiskemoro.no/wordpress mens siteurl er fiskemoro.no

Når jeg går på fiskemoro.no får jeg opp alternativet wordpress, og havner da på fiskemoro.no/wordpress. Så velger jeg login og får feilmelding på url. Så legger jeg til /wordpress/ så det blir fiskemoro.no/wordpress/wp_login.... og får innloggingsfeltet men når jeg taster inn brukernavn og passord får jeg opp feilmelding på URL etterpå... noen forslag?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Du må endre litt ting i databasen også hvis du skal flytte det etter installasjonen. Antar at du ikke har lagt inn noe innhold enda?

I såfall er det enkleste å
1: Slette wp-config.php helt
2: flytte alle filene til dit du faktisk vil ha dem (altså: hvis du vil at wordpress-forsiden din skal være på fiskerimoro.no, så legger du alle filene rett der, IKKE i en egen /wordpress -mappe), og
3: deretter gjøre installasjonen på nytt.
4: Du kan da bruke den samme infoen du brukte sist, men på punktet som heter "prefix", hvor det som standard bare står "wp_", skriver du f.ex. "wp2_" i stedet.

Evt kan du gå inn i phpmyadmin (vanligvis via kontrollpanelet hos hosten din) og slette innholdet i databasen derfra, evt tilogmed gjøre den virkelig hardcore-løsningen og endre alle oppføringene som inneholder urlen i databasen, men det blir mye mer tungvint hvis du ikke har lagt inn noe innhold der enda.

Til en senere gang - hvis du skulle trenge å flytte en wp-installasjon med mye innhold, så er det å endre databasen som er løsningen, og da står det en guide her: 13 Useful WordPress SQL Queries You Wish You Knew Earlier | Onextrapixel - Showcasing Web Treats Without A Hitch, og her er en annen: Moving WordPress WordPress Codex
 

metallian

Medlem
Jeg har ikke gjort noe som helst så det enkelste er sikkert å bare fjerne installasjonen, ta den på nytt og forsikre seg om at den er på rett plass.....

Akk ja, Its hard to be a noob :)
 
Topp