Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Integrering som annonsør hos Tradedoubler

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen her som har vært annonsører hos tradedoubler? Og kanskje kan fortelle meg om sine erfaring ved å være annonsør der?

Har en kunde som vurderer å melde seg inn der, men han er forsåvidt skeptiske på prisene, og jeg personlig er skeptisk på hvor lett dette er å integrere mot en oscommerce løsning? Altså, hvor det gis provisjon av salg..
 

Mats@TD

Medlem
Tradedoubler er Europas største annonsenettverk, selvsagt er det store muligheter for inntjening - ellers hadde vi ikke eksistert :)

Det er sider i Tradedoubler nettverket som tjener titusenvis av kroner hver eneste måned. Det handler om å bruke Tradedoublers teknologier, som f.eks. productfeeds, adtool, optimaliseringspooler osv. og integere dette på din nettside på best mulig måte.

Ved f.eks. bruk av productfeeds og AdTool kan du presentere innhold direkte fra mange av våre annonsørers nettbutikker rett inn i din nettside og ditt design.
 

Thrude

New Member
Tradedoubler

Vi har litt erfaring med dette selskapet. Det viser seg at de kanskje er litt ukritiske med affiliatesidene de velger å knytte seg til. Vi kjenner til tilfeller hvor annonser fra Google har havnet på nettsider som piratebay.org For visse annonsører kan dette være veldig uheldig.




Noen her som har vært annonsører hos tradedoubler? Og kanskje kan fortelle meg om sine erfaring ved å være annonsør der?

Har en kunde som vurderer å melde seg inn der, men han er forsåvidt skeptiske på prisene, og jeg personlig er skeptisk på hvor lett dette er å integrere mot en oscommerce løsning? Altså, hvor det gis provisjon av salg..
 

Mats@TD

Medlem
Vi har litt erfaring med dette selskapet. Det viser seg at de kanskje er litt ukritiske med affiliatesidene de velger å knytte seg til. Vi kjenner til tilfeller hvor annonser fra Google har havnet på nettsider som piratebay.org For visse annonsører kan dette være veldig uheldig.

Tradedoubler er et 100% rent nettverk. Dvs. vi tillater ikke sider som ThePirateBay eller andre ulovlige sider.

Google har sin egen policy når det gjelder sider som godtas eller ikke. Det er en rekke keyword-buyers som arbeider med Tradedoubler. Disse arbeider selvsagt opp mot både Tradedoubler og Googles policy. Hvis Tradedoublers keywordbuyers havner på ThePirateBay gjennom Google AdWords/AdSense så er det Google sin kvalitetskontroll som ikke har blitt fulgt opp. Etterhva jeg vet har ThePirateBay aldri hatt tekstannonser fra Google, men Targetpoint.com.

Som annonsør velger du selv om du vil bruke keywordbuyers, om du selv skal godkjenne alle sider som søker på ditt program eller om Tradedoubler skal gjøre det for deg.

Har tradedoubler noe statistikk for å se hvor trafikken kommer fra, hvilke sider annonsene din blir visst på osv. da?

Tradedoubler har et av verdens mest avanserte sporingssystemer. Du kan spore mer eller mindre alt. Normalt sporer man klikk, leads, sales, iSales, iLeads, unike besøkende og unike visninger. Alt kan mer eller mindre tilpasses til hva annonsøren driver med. Du får statistikk på alle sider som er påmeldt ditt program og leverer trafikk/salg/leads/klikk.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har brukt Tradedoubler selv, og er godt fornøyd både med utvalget av annonsører og seriøsiteten i selskapet. Betalinger kommer når de skal, osv. Lite tull. Virker som et meget anstendig selskap. Jeg har aldri vært annonsør selv på Tradedoubler, men om jeg skulle ha behov for å annonsere så ville jeg ikke nølt å knytte meg opp til selskapet, utifra de erfaringer jeg har som utgiver.
 

Neteffects

New Member
Min erfaring er at de tradisjonelle bannerannonsene gir fint lite avkastning sammenlignet med Google Adwords. Skal jobbe mer med product feeds framover, men de mangler generelt annonsører i mine nisjer.
 
Tradedoubler - Noen erfaringer

Innledningsvis ble det spurt om erfaringer med TradeDoubler, og jeg vil derfor dele mine erfaringer her selv om det er en stund siden tråden ble startet.

1. Har brukt TradeDoubler på fiskeri.no i over et halvt år, uten særlig hell. Søketjenestene plukker et par kroner her og der, og en "julekalender" i desember gav litt resultat. Ellers har det vært en nedtur. Årsaken ligger i at TradeDoubler ikke har annonsører som passer brukerene på fiskeri.no. De som besøker nettstedet er ikke i "shopping-modus", men er der for å lese om fiskerier og fiskefartøy. Da nytter det lite å reklamere for webhotell og flyreiser!

2. Bruker også TradeDoubler på det nyeste nettstedet mitt: webinntekt.com. Jeg visste da at TradeDoubler hadde annonsører som kunne passe bortimot perfekt til et slikt nettsted. Erfaringene etter første uken på Webinntekt har vært super! Annonseplassen jeg har brukt til TradeDoubler-annonsører har gitt mange ganger så stor avkastnining som tilsvarende Adsense-annonser. Høyt samsvar mellom din og annonsørens målgruppe er derfor alfa-omega for at TradeDoubler skal bli en suksess. Her er et eksempel på en side som "virker" meget godt (Hvis det er regler mot å komme med eksempler på slikt, håper jeg at moderator vil slette linken raskest mulig):
Webinntekt.com - Betalte spørreundersøkelser

Vet ikke om andre brukere er enige om følgende, men dersom noen fra TradeDoubler leser dette, så har jeg et ønske i forbindelse med annonsene: Høy relevans er som sagt viktig, men jeg sliter med å finne "de rette annonsene". Flere av annonsørene har kun annonser som blinker og flasher og/eller bare finnes i sterke farger. Når de blir satt inn i en ellers "rolig" og fargenøytral side, blir det vanskelig å publisere det store avviket i form mellom innhold og annonser. Jeg håper derfor at de som utarbeider annonsene også kan lage et par alternativer som er mindre skrikende i fargesammensetningen og som "står like stille som innholdet". Vet ikke hvor stor makt TradeDoubler har på dette området, men med andre annonsealternativer, ville jeg ha brukt TradeDoubler-annonsører i enda større grad.:)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har ikke et vondt ord å si om tradedoubler, og synes de har en ypperlig tjeneste. Det jeg derimot synes er negativt, er at annonsørene synes å legge veldig liten pris på sine affiliates (i noen nisjer). Å selge reiser for 40-50.000 og sitte igjen med en femtilapp brutto er rett og slett nedslående når man kan selge webhotell for 10.-/mnd. og sitte igjen med omtrent det dobbelte.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Enig med siste innringer i at det virker som om det er ganske lite samsvar mellom prisen på det kunden bestiller og det du som affiliate tjener. Et eksempel:

Kunde bestiller flyreise jorden rundt med Norwegian. Verdi på billett: 250,000 NOK (sånn ca).
Affiliateutbetaling: 35 kr

Kunde bestiller domene og webhotell for et år gjennom One.com. Pris: 330,- (sånn ca).
Affiliateutbetaling: 120 kr

Noe er med andre ord riv ruskende ulogisk. Menmen, så lenge utbetalingene er som de er, så får vi affiliate enten bare godta det eller kutte å promotere de som ikke betaler oss nok. Vi gjør jo utvilsomt en jobb for selskapene vi promoterer, menmen. Vi velger det jo forsåvidt selv.
 

Ståle

Medlem
Noe er med andre ord riv ruskende ulogisk. Menmen, så lenge utbetalingene er som de er, så får vi affiliate enten bare godta det eller kutte å promotere de som ikke betaler oss nok. Vi gjør jo utvilsomt en jobb for selskapene vi promoterer, menmen. Vi velger det jo forsåvidt selv.

Det er akkurat det, alt for mange selger seg alt for billig! å få 1-2% provisjon er jo rett og slett latterlig, og du skal ha en bra conversionrate eller selge veldig dyre produkter for at du skal komme greit ut av det. Selger du en Ipod Shuffle fks. så får du litt over 17kr per salg...:rolleyes:

Men, for annonsørene er jo dette helt genialt, alle sider som har annonsen aktiv, men som ikke selger noe viser jo gratis annonse for firmaet. Merkevarebygging skal koste litt det også! Men, vi små får vel ikke en del av den kaka før vi blir store... :eek:
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Tradedoubler er sammenlignet med mange av de internationale selskapene helt latterlig prismessig. Selv de som selger fysiske produkter, legger seg aldri under 10-15%. Dem tjener vel og merke mindre, men i det minste er det lettere for alle parter å være fornøyd - og uten å ha noe konkret og henvise til, så er jeg rimelig sikker på at man også tjener mer ved høye provisjoner, da webmastere vil jobbe hardere med å promotere et produkt dem også tjener langt mer for.

Personlig ville jeg gitt faen i om jeg solgte 2-3 ipods daglig, til ca 17 kroner stykket. Det er jo ikke mer enn ca 50 kroner, og er egentlig ikke verdt annonseplassen hvis jeg har en såpass konverterende side (3 ipods er jo trossalt bra med salg daglig). Om derimot du har 10-15% og salgsprisen er 1700 kroner, så ville du tjent 170-255 kroner per salg, som igjen gir 510-765 kroner per salg. Det gjør det plutselig litt morsommere å tjene penger med denne annonsen, og jeg ville blitt fristere til å jobbe enda hardere og kanskje klare 5-6 salg daglig..

Men Tradedoubler skal ikke bare ha negativ omtale. Jeg liker konkurransene dem kjører veldig godt, selv om jeg synes dem skulle vært bedre gjennomført. Hva med å opplyse hvor mange som deltar, hvordan man ligger ann osv? Jeg synes ikke det frister å delta i en konkurranse hvor det gjelder å yte best, hvor jeg ikke engang vet hvordan jeg ligger ann. Mulig TD tenker at dette vil føre til at "de små" tror dem kan ta opp konkurransen mot store, siden dem aldri får vite hvordan dem ligger ann, men på meg har det en totalt motsatt effekt. Jeg synes ikke det frister å delta, rett og slett fordi jeg ikke vet hvor bra jeg må gjøre det.

Mer informasjon til oss webmastere hadde igrunn vært en bra ting. Det er trossalt vi som holder firmaet deres gående..
 
Sist redigert:

webmoney

Søkemotoroptimist
Det virker som om folk her har store problemer med å skille mellom begrepene "annonsør" og "affiliate".

Akkurat som om alle, kanskje spesielt journalistene i Digi.no, ikke klarer å skille mellom begrepene "AdWords" og "AdSense".
 
Topp