Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Internettportal med nettbutikk

MAN

Medlem
Spørsmålene om best leverandør for både nettside og nettbutikk er som jeg ser debattert tusen ganger før, men mitt spørsmål er ikke helt som de tidligere, så her kommer det.

Jeg er i prosessen med å starte firma som skal drives på si, fulltid hvis det blir resultater.
Den begrensede tiden tilgjengelig gjør at jeg må ha enkle oversiktlige og effektive løsninger.

Jeg skal lage en infoportal, dynamisk side med nye artikler, tips, innspill fra lesere, samt gjerne også forum. Målet er at dette skal være en side hvor folk kommer for å få tips og innspill om dette emnet. I tillegg skal jeg ha en nettbutikk, hvor jeg selger et egenutviklet produkt. Investeringskostnaden er ganske stor på produktet, så til å begynne med blir det kun 1 produkt. Dette kan senere utvide seg til noen titalls produkter. Portalen blir da både et verktøy for salg av egne produkter, samt skaffer lesere til siden.

Spørsmålene er: Kan jeg kombinere både info portal, forum og nettbutikk på en hjemmeside, eller bør jeg i det minste splitte det opp i to hjemmesider, infoportal og hjemmeside på en, mens nettbutikk på en annen?

Hvilke leverandører kan tilby en god pakke på dette? Jeg har sett på Visma eAccounting og Avendo Webshop som er økonomiprogram integrert med hjemmeside og nettbutikk, eller blir dette for simpelt?

Det er fordelaktig hvis nettbutikken samhandler med økonomiprogrammet slik at man slipper mye manuell bokføring. Håper dere har ork til å svare på dette og kommer med noen gode tips til en nybegynner:)

Mvh
MAN
 

Dseller

Medlem
Forum.domenenavn.no (smf) blogg.domenenavn (wordpress) shop.domenenavn.no (woocommerce) domenenavn.no (selve portalen)- wordpress
 

MAN

Medlem
Kan man få en side med Wordpress, hvor man slipper å scrolle nedover for å finne nye artikler hele tiden, altså at man trykker på lenker/bilder på en førsteside?

Hva med antall nettsider? 1 for alle tre funksjonene?

Dseller - Du mener jeg skal ha en side(Wordpress) og lenke til de tre andre sidene, eller?
 

eirsik

Medlem
Trenger bare 1 domene for dette, og så sette på noen underdomener da får du hvasomhelst.no med forum.hvasomhelst.no, butikk.hvasomhelst.no osv som Dseller fortalte.

Jeg ville også gått for Wordpress med Woocommerce. Evt Joomla med deres butikkmodul (som jeg ikke husker navnet på) uten at jeg selv har prøvd den.

Det blir jo på en måte en nettside med alle funksjoner.
 

MAN

Medlem
Trenger bare 1 domene for dette, og så sette på noen underdomener da får du hvasomhelst.no med forum.hvasomhelst.no, butikk.hvasomhelst.no osv som Dseller fortalte.

Jeg ville også gått for Wordpress med Woocommerce. Evt Joomla med deres butikkmodul (som jeg ikke husker navnet på) uten at jeg selv har prøvd den.

Det blir jo på en måte en nettside med alle funksjoner.


Hvilke summer snakker vi for disse løsningene? Hvordan er de å designe/redigere?
Kan man enkelt koble det mot paypal eller VISA/Master betalingsløsninger?
 

spikre

peterhamre.no
Skal du kun ha ett produkt, trenger du ikke et avansert system med utallige funksjoner og handlekurvløsning. Det ville kanskje vært godt nok at du fikk en epost når en kunde hadde bestilt og betalt (visa) , også kunne enkelt kopiert informasjonen til Visma.

Forøvrig anbefaler jeg ikke Woocommerce. Jeg synes det er for rotete system. På samme måte som wordpress, bærer det preg av å være skapt av for mange hoder. Det er for mye unødvendig funksjonalitet.
 

MAN

Medlem
Skal du kun ha ett produkt, trenger du ikke et avansert system med utallige funksjoner og handlekurvløsning. Det ville kanskje vært godt nok at du fikk en epost når en kunde hadde bestilt og betalt (visa) , også kunne enkelt kopiert informasjonen til Visma.

Forøvrig anbefaler jeg ikke Woocommerce. Jeg synes det er for rotete system. På samme måte som wordpress, bærer det preg av å være skapt av for mange hoder. Det er for mye unødvendig funksjonalitet.


Jeg tenker i første omgang paypal og Nets/Teller betalingsløsning. Visma Avendo og eAccounting ser meget enkelt og greit ut, og prisen er ok. Spørsmålet er om det blir for enkelt og ikke ser profft nok ut.

Nettbutikksløsningen er som du sier ikke den viktigste i begynnelsen med få varer, det blir forhåpentligvis viktigere senere, hvis selskapet går bra. Viktigst først er gode infosider.
 

ptomter

Medlem
Tja...

Skal du kun ha ett produkt, trenger du ikke et avansert system med utallige funksjoner og handlekurvløsning. Det ville kanskje vært godt nok at du fikk en epost når en kunde hadde bestilt og betalt (visa) , også kunne enkelt kopiert informasjonen til Visma.

Enig i at man trenger et enkelt system og veldig oversiktlig når man ikke har behov for mange produkter og i tilegg skal kombinere dette med informasjonsportal.

Forøvrig anbefaler jeg ikke Woocommerce. Jeg synes det er for rotete system. På samme måte som wordpress, bærer det preg av å være skapt av for mange hoder. Det er for mye unødvendig funksjonalitet.

Dette er jo også en personlig mening, og blir litt som at gir du et designutkast til 10 forskjellige personer så plutselig risikerer du å sitte med 10 forskjellige meninger.

Det er flere her inne som har eksepsjonelt god erfaring med Wordpress, og kan også vise til flere nisje butikker som kjører ypperlig på Wordpress. Selv har jeg brukt Wocommerce med Wordpres par ganger synes det er grådig greit. Av wordpress utviklingsprosjekter og løsninger bikker jeg magiske 100 rett over nyttår, og har bare godt å si om Wordpress og mener dette passer deg ypperlig for det du beskriver.
 

spikre

peterhamre.no
Dette er jo også en personlig mening

Dette forumet er laget for utveksling av meninger. Jeg har svært kortfattet beskrevet hvorfor jeg mener som jeg gjør. For meg er min mening det riktige. Hva trådstarter velger å høre på, og ta med i vurderingen, må nesten bli opp til han selv. Jeg er helt sikker på at han er ute etter subjektive meninger.
 

MAN

Medlem
Dette forumet er laget for utveksling av meninger. Jeg har svært kortfattet beskrevet hvorfor jeg mener som jeg gjør. For meg er min mening det riktige. Hva trådstarter velger å høre på, og ta med i vurderingen, må nesten bli opp til han selv. Jeg er helt sikker på at han er ute etter subjektive meninger.

Selvfølgelig. Finnes ikke fasit på best løsning her, kun subjektive meninger. Såfremt ikke noen vet om en grundig test jeg ikke kjenner til.
 

MAN

Medlem
Enig i at man trenger et enkelt system og veldig oversiktlig når man ikke har behov for mange produkter og i tilegg skal kombinere dette med informasjonsportal.



Dette er jo også en personlig mening, og blir litt som at gir du et designutkast til 10 forskjellige personer så plutselig risikerer du å sitte med 10 forskjellige meninger.

Det er flere her inne som har eksepsjonelt god erfaring med Wordpress, og kan også vise til flere nisje butikker som kjører ypperlig på Wordpress. Selv har jeg brukt Wocommerce med Wordpres par ganger synes det er grådig greit. Av wordpress utviklingsprosjekter og løsninger bikker jeg magiske 100 rett over nyttår, og har bare godt å si om Wordpress og mener dette passer deg ypperlig for det du beskriver.

Hei,

Sett mer på WP og Woocommerce, og det ser meget bra ut. Mye muligheter for tilpasning og design.

Hva er kostnadene, hva behøves?

Wordpress premium - 99 dollar/årlig
Woocommerce - gratis

Er det alt?

Er det vanskelig å integrere mot betalingsløsninger som paypal, nets/teller, etc?

Hvis alt går som planlagt skal jeg selge varer til ca 300 kr i store kvantum. Hva skjer når en ordre plasseres? Må jeg selv godkjenne den, skrive ut kvittering, samt bokføre den i regnskap, eller er det mulig å få dette automatisk?

Takker for all god hjelp så langt! :

MVh Marius
 
Topp