Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Internship i Norge

FrankE

New Member
Er det noen som vet om praktikantstillinger blant høyskole-/universitetsstudenter er populært i Norge? Her i USA er det veldig normalt at unge studenter jobber i et semester for å få erfaring og lære om bransjen de ønsker å jobbe i når de er ferdig med utdanningen.

Jeg spør fordi jeg er ansatt i et selskap i USA som gjerne kunne trengt en ambisiøs norsk økonomistudent på laget i en praktikantstilling med opsjon på fast ansettelse.

Hvordan kan vi gå fram med dette med tanke på ubetalt vs lønn, studiepong for fullført internship, osv?

Flott om noen kan dele sine erfaringer med dette. Regner med at dette er den rette plassen å spørre :)
 

atLind

Member
Jeg er ansatt i et internship på et universitet.
Min stilling er deltid, og normalt lønnet og gir ingen studiepoeng.

Vet det er flere som har internship i administrative avdelinger/støttefunksjoner ved universitetet, og avdelingen for karriere og arbeidsliv formidler også internships i næringslivet. Mitt inntrykk er at internships blir stadig mer populært i Norge, men at formen er ganske annerledes enn i USA. I Norge gir internships stort sett normal lønn og ikke studiepoeng.

Mitt tips: Les denne infosiden fra UIT og ta kontakt med dem for ytterligere spørsmål: https://uit.no/om/enhet/artikkel?p_document_id=449432&p_dimension_id=178338&men=28927
 
Topp