Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Introduksjon tilbud til vårt nye lagerhotell :)

NordicIQ

Medlem
Vil gjerne gi alle brukere her på webforumet et lite tilbud rett etter påsken.

Vi er kommet igang med vår siste nye bedrift - Og helt sikkert det vi har brukt mest tid og penger på de siste 6 måneder. Lagerhotell med spesiale i nettbutikker.

Vårt konsept er super enkelt - Du betaler en pris per pakke du sender, ikke noe med hyllemeter, lagerleie, leie av programvare osv - Bare en fast lav pris per forsendelse, dette inkludere alt, også frakt, lager, pakkemateriale osv.

Mitt tilbud til brukere av webforumet er at dere går en klasse opp i forhold til prislisten her på: http://lettbutikk.no/lagerhotell-logistikkhandtering/

Hvis du sender 100pakker i måneden, da flyttes du opp i 251-1000 pakker per måned (Billigere priser) Denne opgradering vil være gyldig så lenge du er kunde hos LettButikk - Så hvis du senere kommer opp å sender 300 pakker per måned, da flyttes du opp i 1001-2500 pakker per måned...


Vil også veldig gjerne høre om der er noen som har spørsmål eller kritikk til konseptet/nettsiden vår :)
 

NordicIQ

Medlem
Vi jobber på noe omkring brev - Problemet er at med brev har vi ikke samme mulighet for å forhandle priser - Så vi kan ikke få nok rabatt der, til at våre kostnader kan dekkes inn med rabatt.

Vårt mål er at det kostnader som er forbundet med lageret, lønninger osv - Der skal størsteparten betales via rabatter vi forhandler. Optimalt sett, så skal det koste det samme å bruke oss, som hvis du selv skulle sende.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Et (for meg) viktig spørsmål: har dere noe fartstid eller garantier? AS'en er nokså generisk og 30k egenkapital.
Jeg tar jo en stor risiko hvis jeg flytter lageret til deg og så opphører deres drift etter 3 måneder...
Men en slik tjeneste ville vært veldig kjekt å hatt i Norge.

Edit: Noen ekstra spørsmål.
Hvordan ser du rent praktisk for deg plukke-ordre? Et ølglass er forskjellig fra noen poser kaffe..
Kan dere ta imot paller med nye varer også (sikkert mot betaling)?
Hvordan har dere tenkt retursendinger skal behandles?
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vi jobber på noe omkring brev - Problemet er at med brev har vi ikke samme mulighet for å forhandle priser - Så vi kan ikke få nok rabatt der, til at våre kostnader kan dekkes inn med rabatt.

Vårt mål er at det kostnader som er forbundet med lageret, lønninger osv - Der skal størsteparten betales via rabatter vi forhandler. Optimalt sett, så skal det koste det samme å bruke oss, som hvis du selv skulle sende.

Du trenger ikke alltid tjene inn via rabatter - jeg kan godt betale litt ekstra.
 

NordicIQ

Medlem
Et (for meg) viktig spørsmål: har dere noe fartstid eller garantier? AS'en er nokså generisk og 30k egenkapital.
Jeg tar jo en stor risiko hvis jeg flytter lageret til deg og så opphører deres drift etter 3 måneder...
Men en slik tjeneste ville vært veldig kjekt å hatt i Norge.

LettButikk AS er en ny bedrift - Men jeg forstår absolutt din tankegang, og jeg skal sjekke i dag om vi kan lage en garanti som dekker tab som nettbutikker eventuelt vil kunne få hvis vi mot forventning skulle stoppe operasjonen. Dette er dog en helt uaktuell tanke for oss - Men for å gi en sikkerhetsfølelse for deg/dere som kunder - Så skal jeg se hva jeg kan gjøre med dette :)

Jeg tenkte mye i går kveld på hvordan jeg skulle besvare denne - Uten å gi for mye informasjon omkring noen ting som vi gjerne vil holde litt for oss selv litt ennå :)

1. Vi har ikke noen ekstern finansiering - Så der kommer ikke slemme folk å banker på døren her :)
a. Litt feil - For vi betaler ikke posten forut - Der har vi kreditt til å sende rundt en halv million forsendelser i året.
2. Alle er velkomne til å komme på besøk - Våre lokaler er ikke google HQ eller VG bygget i oslo - Men det er sentralt, fungerende og vi kan vokse.
3. Våre priser kan virke urealistiske og lave - Men det er bestemt ikke priser tatt ut av den blå luft - Der er beregnet og spekulert frem og tilbake - Og vi har overskudd med de priser som er skrevet på nettsiden.
4. Vi er vel den nærmeste samarbeidspartner til HeltHjem innenfor for dette område - De støtter oss og vi støtter dem - Sammen vil jeg tro vi på sikt kan bli veldig store.
5. Vi vil sende rundt 400.000 pakker i løpet av 2016 :)


Edit: Noen ekstra spørsmål.
Hvordan ser du rent praktisk for deg plukke-ordre? Et ølglass er forskjellig fra noen poser kaffe..
Kan dere ta imot paller med nye varer også (sikkert mot betaling)?
Hvordan har dere tenkt retursendinger skal behandles?

For oss vil der ikke være forskjell på et ølglass eller noen poser kaffe - Der kan være produkter som ligger utenfor det som vi ser som en vanlig plukke-ordre - (Ting som må samles eller bearbeides på en eller annen vis)

Vi tar imot paller med nye varer også - Dette er også kostnadsfritt. Dog med noen restriksjoner da vi ikke ønsker å ta imot 200 individuelle produkter i måneden for en nettbutikk som har 100-200 ordre per måned. Der må være sammenheng imellom varemottak og vareforsendelse.

Vi tar kostnadfritt imot returforsendelser - Eneste kostnad her vil være standard takster fra Bring (Retur for helthjem vil være 50nok) Ny utsendelse vil koste det samme som den første forsendelse.
- En service som vi vil tilby våre kunder (For de som ønsker det) er å ta direkte kontakt til kunden 3 dage innen pakken kommer i retur - Dette er noe vi finner utrolig interessant og har dialog med Bring omkring, da våre og Brings erfaringer er at mange pakker kommer unødvendig i retur.



Håper jeg fikk svaret fornuftig og på noenlunde forståelig norsk :)
 

mra

Active Member
Du trenger ikke alltid tjene inn via rabatter - jeg kan godt betale litt ekstra.

Her er jeg litt enig. Som kunde vil jeg heller betale litt mer hvis det sikrer at dere også tjener penger og kan drive stabilt i overskuelig fremtid. En flat avgift på 10-20kr. pr. ordre hadde jeg ikke hatt noe problem med å akseptere. At dere ikke har noen faste avgifter syntes jeg derimot er svært sympatisk og noe som gjør det mye enklere å starte opp mindre nisjebutikker, der omsetningen kanskje ikke er så veldig stor.

Ønsker dere lykke til, dette er et veldig spnnende konsept og noe som virkelig trengs i Norge.
 

NordicIQ

Medlem
Her er jeg litt enig. Som kunde vil jeg heller betale litt mer hvis det sikrer at dere også tjener penger og kan drive stabilt i overskuelig fremtid. En flat avgift på 10-20kr. pr. ordre hadde jeg ikke hatt noe problem med å akseptere. At dere ikke har noen faste avgifter syntes jeg derimot er svært sympatisk og noe som gjør det mye enklere å starte opp mindre nisjebutikker, der omsetningen kanskje ikke er så veldig stor.

Ønsker dere lykke til, dette er et veldig spnnende konsept og noe som virkelig trengs i Norge.

Jeg sidder og regner litt på tallene, for å se hvor stort en sådan avgift vil skulle være - Avgiften vil jo være inkludert lager, materiale, arbeidslønn og det hele - Så den vil nok ende i overkanten av 20 kroner. Men må teste litt på hvor mange forsendelser der kan pakkes i timen.

Vi er ganske sympatiske - Og ser spesielt muligheter i å hjelpe mindre nettsider med å starte opp, og så håpe at dem blir hos oss når de er vokset seg store. Eneste vi ikke er interessert i, er at folk skal bruke oss som oppbevaring, så vi har faktisk litt krav til forsendelser. Vi vil helst ikke ha nettbutikker som sender 5-15 ordre per måned, men vi finner løsninger for alle, og de som starter nettbutikk i morgen :)
 
  • Like
Reaksjoner: mra

Johan

Medlem
Regner med at dere optimaliserer frakten mellom bring og helthjem.
 

NordicIQ

Medlem
Regner med at dere optimaliserer frakten mellom bring og helthjem.
Vi kan gjøre det som du ønsker - noen ønsker å få kundene til å velge, mens andre ønsker å sætte opp regler hvor de for eksempel sender alt unner 750kr (og med gyldig vekt og størrelse) Med HeltHjem, og alt annet med Bring.

Vi jobber med å få flere frakt alternative - herunder også brev for de som ønsker det :)
 

Johan

Medlem
Er dere i drift? Har ringt nummeret på siden deres og kommer ikke frem. Har sendt Mail via siden deres uten å få respons. Ikke god reklame for noen som skal konkurrere på kundeservice, eller er det kanskje mangel på kundeservice som gjør at dere kan holde lave priser
 
Topp