Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Introduserer Metabucket

Hashead

Member
Hei dere,

Vil vise dere noe jeg har bygget. Metabucket er en SaaS løsning som lar deg skape interaktive grafer og dashboards fra regnearkene dine. Et datavarehus/BI løsning i skyen med fokus på brukervennlighet.

Slik fungerer det
  1. Du laster opp csv, xml filer, eller limer inn et json-objekt til løsningen.

  2. Du oppretter en “bucket” for den innholdstypen, i vårt tilfelle CSV data om britisk kriminalitet ( https://data.police.uk ), ved å angi noen detaljer om dataen din. Er feltet en tallverdi, dato, tekststreng, eller geografisk lat/lon. Her har man også anledning til å gjenomføre berikselse med et LUA script.
    mb_bucket_edit.png

  3. Når bøtta er opprettet kan du begynne å fylle den med data. Det gjøres ved at man velger hvilke filer som skal indekseres i bøtta for å starte bakgrunnsjobbene. Jobbene kan overvåkes og eventuelle feilmeldinger bobler opp til sluttbrukeren. Alternativt kan data POSTes som json.
    mb_jobs.pngSom man ser blir filene behandlet asynkront i bakgrunnen, med et vilkårlig antall tråder.

  4. Nå er du klar til å skape noen grafer. Man klikker på feltet man vil analysere, og felt kan nøstes under hverandre for å skape drilldown punkt, og gjøre sum/avg beregninger. Det er også mulig å filtrere på alle felter, inkludert komplekse filtere som "mellom to måneder siden og nå"

    Kartvisning:
    mb_map2.png

    Pai-diagram
    mb_piechart.png

  5. Etter at man har opprettet noen grafer, kan man opprette et dashboard, og plassere grafene på denne med drag&drop. Kanskje noen her har brukt gridsterjs før. Dersom begge grafene legges i samme filter-gruppe, og vi angir kartet som hovedgraf, kan vi nå klikke på de ulike fylkene for å oppdatere pai-diagrammet med tall kun for det fylket.mb_dash.png mb_dash_view.png
Med forbehold om å måtte indeksere gigabyte med data ( og det kan man, terrabyte også ), så tar hele prossessen mindre enn 10 minutter når du er komfortabel med det.

Hvis noen av dere kunne tenke dere å være beta-testere så send meg en pm. Data fra flere Google analytics kontoer kan samles og sammenliknes, ordre-eksporter fra nettbutikken din vil kunne vise deg hvordan dine ulike produktkategorier gjør det i ulike fylker ( eller kommuner ), se hvordan utviklingen av dine topp ti produkter ser ut over tid eller hva enn du måtte lure på.

Per i dag så er det kun meg selv involvert i prosjektet, jeg eier 100%, og er interessert i å involvere flere som partnere, da både økonomi- og data-kompetanse trengs.
Hører gjerne fra dyktige folk som vil være med å bygge noe man selv eier. Det globale markedet for BI programvare i 2014 var $27.3 MRD, og estimeres å nå $84 MRD i 2026. http://www.forbes.com/sites/louisco...lligence-forecasts-and-market-estimates-2015/

Hvis du kan tilby meg en utfordrende stilling, er det også interessant.
Send PM eller mail til info@metabucket.net ( etter 15-09-2015, ikke aktivert enda )
 

Hashead

Member
Takk! Ikke sett så mye på plot.ly, men jeg holder meg nok til highcharts. Billigere, og tipper de er bedre på kart. Også er de Norske!
 

Hashead

Member
Ja, jøss. Har brukt en del til på å titte etter eksisterende løsninger der ute, men plot.ly fant jeg aldri selv. Ser ut som om jeg har litt konkurranse :)
 

Hashead

Member
Prøvde forøvrig å se hva jeg kunne gjøre med den samme dataen i plot.ly.
Det første som skjedde var at upload requesten timet ut etter et minutt. Jeg har 100mbit opp herifra, så jeg er litt nysgjerrig på hvordan det er meninga at man skal kunne jobbe med datasett over et par megabyte.

I metabucket kan laste opp gigabyte med data. Du får se overføringshastighet, estimert gjenstående tid, og kan pause og gjenoppta. Just sayin..
 
Topp