Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ITbloggen.info - Tilbakemelding

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ok dere. (trodde jeg hadde en tråd om dette, men finner den ikke)
Jeg har fått satt opp ett annet system på ITbloggen.info, og har ganske enkelt bare forsøkt å finnepusse litt rundt omkring i ett theme jeg fant.
Hva syns dere om resultatet? Er det noe jeg absolutt MÅ forandre på? Ser det helt ***** ut, eller er det sånn noenlunde ok?

ITbloggen.info - Hjem
 

Ståle

Medlem
Er det noe jeg absolutt MÅ forandre på? Ser det helt ***** ut

Headeren. :) Ikke bra i det hele tatt. Vanskelig å se hva som står, og litt forrvirrende igrunn. Sjekka over en gang til, og for meg virker det som du har 2 headere?
 

haugslett

Medlem
Kanskje du skulle proevd aa faa litt mer luft mellom elementer?

Ta vekk den nederste log/headeren, den ser bare ut som reklame og er litt malplassert. Den oeverste var mye penere.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Skal vi se...
Headeren. Ikke bra i det hele tatt. Vanskelig å se hva som står, og litt forrvirrende igrunn. Sjekka over en gang til, og for meg virker det som du har 2 headere?
Jeg har fått endret litt på skriften i headeren, og syns det var ganske greit... Skulle gjerne ha endret mer på hele greia, men tar ikke det nå...

Kanskje du skulle proevd aa faa litt mer luft mellom elementer?

Ta vekk den nederste log/headeren, den ser bare ut som reklame og er litt malplassert. Den oeverste var mye penere.
Har forsøkt meg på å ta den vekk, men syns det hele ble litt styggere da.. Men nå skal det legges til at det er jo ikke bare min mening som spiller inn her..
Hva mener dere? Syns dere det ble bedre på noen måte?
 

haugslett

Medlem
Mye bedre. Synes forresten det var slitsomt mye reklame. Tror du hadde faatt flere returnerende brukere om du ikke rammet inn hele siden med reklame.
 

Keanu

Geek
En ting jeg reagerer litt på, er at siden er venstrestilt. For sider som er såpass smale, synes jeg det er en fordel at den er midtstilt.

Ellers synes jeg den blir litt klaustrofobisk, mye farger og elementer på liten plass (hovedsaklig reklame). Litt tomrom skal ikke undervurderes.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Med fare for å kaste svære stein i glasshus: dette var helt jævlig. Ingenting harmonerer. Skjønner at du har lite innhold så langt og at dette må være en tidlig versjon, men gud himmel. Du har evner til å lage noe bedre enn dette!

En annen ting er at jeg ikke forstår hvorfor du byttet fra brukervennlige Wordpress til tungvinte Joomla. WP er jo tjue ganger lettere å modifisere både kildekode og templates enn det er å gjøre det samme med joomla.

Men, jeg vet at det finnes en MAG-utgave av Joomla, som forsåvidt koster penger. Prøv den. Eventuelt kjøpe et MAG-theme til WP, som det finnes utrolig mye av til en bra kvalitet og bra pris. Hvis du virkelig ikke får det til, får du heller hyre inn meg:)

Special price for you my friend:)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mye bedre. Synes forresten det var slitsomt mye reklame. Tror du hadde faatt flere returnerende brukere om du ikke rammet inn hele siden med reklame.
Syns selv ikke det ble noe spesielt bra, men etter ett par timer på puta i kveld så fikk jeg litt nye idéer... Skal teste litt senere idag...

En ting jeg reagerer litt på, er at siden er venstrestilt. For sider som er såpass smale, synes jeg det er en fordel at den er midtstilt.

Ellers synes jeg den blir litt klaustrofobisk, mye farger og elementer på liten plass (hovedsaklig reklame). Litt tomrom skal ikke undervurderes.
At siden er vesntrestilt er vel egentlig fordi jeg syns det så enda verre ut som midtstilt. Kommer muligens til å endre litt når det gjelder størrelsen på siden, men ikke helt sikker enda.
Når det gjelder reklamen på siden (At det er for mye) skjønner jeg ikke helt hva du tenker på. Om du prater om bannere eller linker. Linkene kan man igrunn se litt bort irfra, og heller tenke at dette er vanlige linker. (Det er kun for å ha noe der...)

Med fare for å kaste svære stein i glasshus: dette var helt jævlig. Ingenting harmonerer. Skjønner at du har lite innhold så langt og at dette må være en tidlig versjon, men gud himmel. Du har evner til å lage noe bedre enn dette!
Hehe.. Ikke mye steinkasting her tror jeg.. Alle vinduer er like hel :)
Lite innhold har jeg ja, og skal jeg være helt ærlig syns jeg det hele ser lite pent ut selv akkurat nå. Har fått litt idéer i kveld, og tror jeg skal få det hele litt bedre i løpet av dagen.

En annen ting er at jeg ikke forstår hvorfor du byttet fra brukervennlige Wordpress til tungvinte Joomla. WP er jo tjue ganger lettere å modifisere både kildekode og templates enn det er å gjøre det samme med joomla.
Tro det eller ei, men jeg slet en del med wordpress, ettersom erfaringen med php og css ikke er verdens beste. Det som utrolig nok har sjokkert meg, er at jeg har lært sinnsykt mye mer av Joomla enn Wordpress. Jeg liker det bare rett og slett, og syns det er ett utrolig lærerikt system. Mye mer enn wordpress faktisk. At jeg kommer til å bruke Joomla ett eller annet sted for å lære mer enda mer, skal man ikke se bortifra.
Allikevel syns jeg Wordpress kunne brukes til mye, etter å ha sett hvordan du har klart deg med AG. :)

Men, jeg vet at det finnes en MAG-utgave av Joomla, som forsåvidt koster penger. Prøv den. Eventuelt kjøpe et MAG-theme til WP, som det finnes utrolig mye av til en bra kvalitet og bra pris. Hvis du virkelig ikke får det til, får du heller hyre inn meg
Kødder du? Finnes det noe sånt av selve Joomla? Har jeg aldri hørt om. :p Themes er greit nok, men jeg klarte ikke å finne noe for Joomla som falt i smak.

Special price for you my friend
Høres veldig bra ut. hehe :p - Takker for innspill. Jeg kommer til å gjøre litt småtteri senere idag, og tror det kommer til å bli noen hakk bedre da... (og helst ikke kommenter den biten med at det mest rotete innlegget på webforumet endelig er skrevet.. )
 

picxx

Well-Known Member
Forskjellen på wordpress og joomla er ikke allverden, men wordpress er utviklet for å være et enkelt og simpelt bloggeverktøy, men som har blitt så utviklet at man fint kan bruke det pr. i dag som et fullverdig cms, mens joomla er et tungrodd (for noen) fullverdig cms, men som flere og flere faktisk bruker som en bloggløsning, noe jeg personlig synes er totalt overkill.

En trenger jo ikke være noen php eller css guru for å bruke wordpress, men en må derimot ha ganske god kunnskap om dette om man skal begynne å forandre core filene hos joomla.
 

peterandrej

pensjonert moderator
pixx traff vel spikeren på hodet. WP er laget for brukervennlighet, mens Joomla er laget først og fremst med tanke på funksjoner. Skulle jeg styrt VGnett hadde nok Joomla passet bedre enn WP for å si det sånn, men til alt annet:

WP er jo tjue ganger lettere å jobbe med enn joomla. Et godt alternativ, som jeg har brukt tidligere er Textpattern. Veldig brukbart system det også.
 

sKrud

Meget sliten student
Haha... Joomla..Du nå skal du høre på far her.. Ikke bruk penger på å kjøpe magasin layout til joomla.. det er nå dritt..Å det kan du dessuten få gratis av meg.. Men Hør på Peterandrej, å velg å bruk WP..Mye bedre og lettere å brukere...Men, om du virkelig vil sette deg inn i joomla så må du kose deg..Personlig ville jeg heller valgt Drupal..

-morten
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Joda.. Jeg har kommet frem til at jeg hopper over Joomla, men tro det eller ei.. Dere aner ikke hvor mye tull og rare ting jeg har lært med php & css kun ved hjelp av Joomla.
Det har rett og slett vært ganske gøy og sette seg litt inn i hvordan ting faktisk fungerer :)

Vil bare tipse deg Atle om at du kan få kjøpe agurkpostens mal tilpasset dine ønsker for kr 1000 inkl mva for tiden. Special price for you og den greia der. Krever at du bruker WP da.. men du har gitt uttrykk for interesse for oppsettet tidligere, så skulle bare tipse deg om at det nå er mulig..

Agurkposten til salgs! Malen altså.. for Wordpress

Syns det er flott du skriver det :) hehe. Jeg leste den tråden din straks etter du starta den, men har rett og slett ikke vært i stand til å skrive så mye på dataen i det siste pga litt ting og tang som har hendt :(
 
Topp