Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jaså....er dette mulig?

looper

Medlem
Min samboer tipset meg akkuratt om ett "blogg-rykte" som har blitt publisert på Ida Wulff sin blogg. Vistnok sier ryktene at faren til nr1. på blogglisten har mekka en server som "manipulerer" siden.
Er dette mulig?
Ikke at jeg ser helt poenget i det, men syntes det hørtes litt high-tech ut.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er neppe umulig å trikse med blogglisten. Det har visst blitt gjort før, mener jeg å huske. Da var det en geek som plasserte en blogg på topplisten for å illustrere hvor enkelt det var å manipulere den listen. Men om det er like enkelt i dag aner jeg ikke, kan jo være de tettet "hullet".

Forøvrig bør du ikke stole så mye på Ida Wullfs tekniske innsikt. Hun publiserte også en "avsløring" som gikk omtrent slik:

1. Blogg.nos toppliste vises i ren tekst hvis man klikker på "vis kildekode" i nettleseren.
2. Derfor skriver Blogg.no-folka topplisten "for hånd" hver dag, siden det ikke ligger et script bak siden som automatisk lager listen.
3. Blogg.no jukser!!
 

tyr897

Medlem
Hitbots er ikke akkurat noen ny oppfinnelse, og særlig hi-tech er det nok ikke.

Det fins nok en drøss med ferdigløsninger, så man trenger neppe den helt store tekniske innsikten for å sette igang. Å derimot ikke bli oppdaget, av noen som vet hva de driver med, krever litt mer. Men det spørs jo hvor mye tid (sannsynligvis ingen) blogg.no-folket bruker på å gå gjennom toppliste-rangeringen.

Poenget er jo åpenbart. Høy ranking fører til flere (ekte) besøkende.
 

kongen

kongemedlem
Forøvrig bør du ikke stole så mye på Ida Wullfs tekniske innsikt. Hun publiserte også en "avsløring" som gikk omtrent slik:

1. Blogg.nos toppliste vises i ren tekst hvis man klikker på "vis kildekode" i nettleseren.
2. Derfor skriver Blogg.no-folka topplisten "for hånd" hver dag, siden det ikke ligger et script bak siden som automatisk lager listen.
3. Blogg.no jukser!!

blogg.no jukser med topplista Ida Wulff

Men hun er jo søt å se på da... ei lita blond-blogg-nerde-jente
 

Keanu

Geek
Selve forklaringen er jo bullshit, så den beviser absolutt ingenting. Jeg ser "beviset" er hentet fra Firebug, som viser html-kildekode.
PHP er et serverside-språk, som gjør at man ikke kan se PHP. Alle sider vil dermed vise "et tall" i stedet for noe kode.
 

picxx

Well-Known Member
Det er ekstremt enkelt å "bugsere" seg vei oppover blogglisten, og ser man litt på statstikken på de som ligger på de forskjellige topplistene ser man at de fleste benytter seg av dette (særlig på teknologi topplisten). Man ser veldig greit de dagene man "glemmer" å game blogglisten, da fallet stort sett er på noen tusen treff, hehe.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er mulig å jukse på alle topplister, den geeken som peterandrej forteller om var meg og jeg lå lenge på topp10 med en blogg som bare hadde 200 besøk pr. dag. Se https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/5447-agurkposten.html

Men i denne saken tror jeg ikke på Ida Wulff. Hvorfor ikke? Sjekk hvor mange kommentarer Voe har på hver post så skjønner du at antall reelle besøk er skyhøyt. Ida Wulff tar seg vann over hodet her, skal hun komme med slike beskyldninger så må hun dokumentere det, dette var lavmål.
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Syns hele greia er pinlig for Wulff jeg- hadde hun nå engang nøyd seg med en generell mistro til tellesystemene eller noe-men hun går direkte på en enkelt blogg, som hun i tilegg kritiserer for å ha "kjedelig/dårliug" blogginnhold. Når forskjellen på de to bloggene da er mikroskopisk bortsett fra at Wulff er 20år mens Voe er 14.....hun burde bruke litt av inntekten sin på en PR-rådgiver, eller i det minste ringt og spurt pappa før hun postet sånt...
 

eightworx

Art Director
hehe dette burde nå virkelig være opplagt nå, er mange av dem som ligger på toppen idag som har jukset seg opp, jeg kjenner ikke dirkete eieren men er god venn av en av koderene hans. Og jeg har hørt alt ifra betaling for å ligge på toppen til plassering etter inntekter av reklame.

Koden ida poster der er jo bare en echo og tviler blogg.no leser opp ett tilfeldigtall ifra siden, sånn sett ville de fort fått problemer ihvertfall. Det er jo ikke noe ulovligheter i dette? Er helt normalt etter min bok ihvertfall. Man må betale for å komme seg fram, ihvertfall når man benytter seg av andre sine tjenester på toppen av det hele.

Hvis man tar ett søk på internett er det flere større og små hacking sider som kan hjelpe deg opp på topp ved hjelp av enkle triks på flere tilsvarende blogg sider, ser ikke hvorfor det ikke skulle virke på Rafiq sin side og...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
I skrivende stund 744 kommentarer på Ida sitt innlegg. Noen timer senere svarer Voe og har nå 1646 kommentarer.

Lurer på hva SEO verdien av en lenke fra de jentene er?
- Ida har en MR på 4.3 basert på 83 root-domenelenker og 2087 sidelenker.
- Voe har en MR på 4.34 basert på 102 root-domenelenker og 597 sidelenker.
Vel og merke har ikke Ida brukt noe 301 fra sin gamle blogg, noe som er synd.

Det er nesten så jeg bør føre opp "Date Ida Wulff" på sjekklista mi for lenkebygging.

Apropo lenkebygging, om noen klarer å bidra med noe glupt til denne samtalen og blogger om det, så kan det bli gode innlenker.
 
Topp