Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg er på utkikk etter et "bilde." Vet du om noe?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg er på utikk etter en himmel eller noe som kan ligne litt på bakgrunnen vi finner på smsbull.net. En ekte himmel funker altså ikke... Jeg har søkt litt rundt omkring etter en himmel, men uten noe bra resultat.

Noen som vet evt hva jeg kaller slike typer bilder som ikke er "ekte" men som allikevel ser ekte ut?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nja, ikke animasjoner, men kanskje det er clip art jeg tenker på. Skal søke litt der og se om kanskje det er noe slikt jeg leter etter. Hehe, jada, jeg vet ikke hva Clip art er for noe. :D
 

Fredrik

Medlem
Gjør følgende i PSD - Lag en shape eller noe med 100% fill eller hva som helst for å få formen. Så eraser du manuelt med x opacity for å få noe håndlaget og unikt eller så bruker du vector mask eller layer style.

Etterpå avslutter du med manuell blur tool får å få håndlaget looken i stedet for "machine look". Da blir det fett.

Jaha nå har jeg laget en lang post om dette i PSD. SÅ kom jeg nettopp å tenke på at du bruker ikke photoshop så da er vi like langt.

Løsning - gå inn på sxc og finn noe ferdiglaget.
 
Det der lager man enkelt med Illustrator eller Photoshop. Bruk gjerne ordet "vector" når du søker, f.eks "vector sky" eller "vector cloud" eller liknende. Men tar deg sikkert ti-femten minutter å lage det selv.

Bruk pen-tool, tegn opp noen skyer, ha en gradient som bakgrunn, lek deg så litt med gradienter osv, et lite eksempel jeg gjorde akkurat nå, ikke spes bra, men kjapt å lage noe liknende:

Bildr.no
 
Sist redigert av en moderator:
Etterpå avslutter du med manuell blur tool får å få håndlaget looken i stedet for "machine look". Da blir det fett.

Enig i det. Eksempelet jeg laget var veldig kjapt og uten noe manuelt arbeid ;)

Løsning - gå inn på sxc og finn noe ferdiglaget.

Det var ikke jeg klar over heller, trodde alle brukte Photoshop :)

Du kan sikkert finne noe bra bare ved å søke i google også, der kan du jo nå velge å søke etter bilder som ikke er filtrert av lisens, altså fritt frem å bruke.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Stemmer nok at jeg ikke bruker Photoshop. Man kan si at jeg ikke har nok tålmodighet for slik stor og avansert programvare. Har ellers litt forkjellige småprogrammer som ikke er like avansert, men som til sammen dekker mye av Photoshops funksjoner så vidt jeg har forstått.

Takk for alle svarene. Jeg ender nok opp med noe på sistnevnte link fra Testdriver. :)
 

Gaasehud

Medlem
Nå går jeg off-topic, men vil anbefale deg å pusle med Photoshop, Atle -- når du først er i gang, så vil du ikke angre. Det er faktisk ikke sååå tungvint heller. :)

Men lykke til med himmelbakgrunnen!
 
Topp