Jeg har nullpeiling på hardware!

En tråd i 'Generell snakk' startet av Thor Erik Just Olsen, 26 Nov 2019.

1. Thor Erik Just Olsen

Thor Erik Just Olsen Medlem

Det vil si, jeg har manglende peiling på hardware :)

Jeg har planer om å investere 8000 max i et nytt hovedkort, prosessor og RAM. Er det noen som har nok peiling til å fortelle meg om jeg går på en smell her?

MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON, S-AM4
    AMD Ryzen 7 3700X
    Corsair Vengeance 2x8GB DDR4 3200MHz (PC4-25600)

Pris ca 7.600 .-
    På forhånd takk hvis noen gidder å hjelpe meg :)

2. xdex

xdex Medlem

Kanskje du skal fortelle oss litt om hva du tenker å bruke denne maskinen til? :)

3. Thor Erik Just Olsen

Det er ikke så mye det. Jeg lurte litt på om det er god bruk av pengene mine, eller om jeg bør gå en annen rute?

4. Daniel Johnsrud

Daniel Johnsrud Medlem

Var litt i samme båt som deg. Kan ikke all verden om hardware, men måtte ha ny maskin. Satt tak på 10k og ringte min bror som jobber som pc-tekniker i Elkjøp. Han anbefalte meg å øke til 15 da det var rundt der man fikk mest for pengene, og maskiner som varer. Havnet på denne med noen modifikasjoner:
    https://www.komplett.no/product/111...plett-premium-a175-gaming-pc-powered-by-asus#

Nå driver jeg med mye 3D modellering og rendering i tillegg til koding. Så for meg var skjermkort viktig og minne viktig. Ikke sikkert du har det samme behovet, men hva mest for pengene angår var denne det beste jeg kunne finne.

Thor Erik Just Olsen liker dette.
  5. Thor Erik Just Olsen

Tusen takk!
    Men .. Jeg trenger ikke full maskin. Jeg lurte på disse tre komponentene :)
    MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON, S-AM4
    AMD Ryzen 7 3700X
    Corsair Vengeance 2x8GB DDR4 3200MHz (PC4-25600)

6. Thor Erik Just Olsen

Forøvrig forventer jeg selvfølgelig ikke at dere skal gjøre en prissjekk for meg, kun magefølelsen/knowhow

7. Daniel Johnsrud

Daniel Johnsrud Medlem