Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg plukket opp et domene...

TorsteinO

Art Director & grunder
For litt siden plukket jeg opp et domene som tidligere har tilhørt en av de mer populære norske bloggerne, etter at h*n ga seg. Dermed finnes det massevis av linker til dette domenet. Det store spørsmålet er da, hvordan jeg utnytter dette best? En 301 redirect? Samtidig har jeg jo ikke artikler med samme tittel osv som h*n hadde, vil det være noe problem? Og ikke minst: er dette noe Google kan se på som fy-fy?
 

picxx

Well-Known Member
En slik redirect vil jo uansett miste det den skulle ha av SEOjuice etterhvert, da du ikke har innholdet som lå på den gamle siden. 301 betyr jo at siden/innholdet er permanent flyttet, så når inholdet da ikke finnes....., vel :)
 

picxx

Well-Known Member
Ja, det er sånt jeg tenker på picxx, men samtidig er det også mange linker som bare er til selve domenet, altså "ikke-dyplenker", fra kommentarer osv, og de vil jo bestå. I tillegg - får man en midlertidig boost bør det jo også uansett føre til at man får en del nye linker fra folk som ellers ikke hadde oppdaget sidene.

Er nok lite trolig at du får noen linker til opperud hvis de som klikker på domenet voe f.eks. forventer noe helt annet.

Har selv brukt samme metode på blogspotblogger en stund (dog uten 301, da blogspot ikke tillater dette), men nye linker og trafikk fra disse har vel omtrent uteblitt.

Greit eksempel kan jo være Viktor Viktorsens Blogg
 

kongen

kongemedlem
det er bedre å bruke white hat metoder (og skaffe seg link milk) istedet for å bruke yellow hat metoder (og utnytte link juice). og du må i allefall ikke bruke black hat metoder og kjøre på med link coffee. dessuten tar google klimakrisen på alvor og er spesielt glad i green hat metoder for tiden, så du bør absolutt skaffe deg litt link tea :eek:
 

zapotek

Medlem
Svart kaffe er jo helt ute etter Black coofee'in updaten. Kjører du på med en skvett melk (eller fløte) blir det i det minste "litt" white hat.
 

Scandic1

Medlem
Mye kaffe, te, melk og greier ble det her :D På tide med en kake også ... skriv enkelt da. Det er en del der ute som ikke skjønner hva dere prater om ... ;) Ellers bra info..
 
Topp