Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg skal lage min første blogg + første forum. help!

tulling99

Medlem
Jeg studerer juss, og har en wiki om juss med et par hundre besøkende om dagen.

Jeg har nå lyst å starte en blogg om juss, og et annet domene med et forum om juss. Rett og slett fordi dette kan være interessant for meg å jobbe med, og å ha flere sider i samme nisje er bra i forhold til trafikk..

jeg bruker Website Hosting, Web Hosting, Ecommerce Web Hosting, Affordable Web Hosting, JSP Web Hosting by ImHosted.com som webhost, og tror jeg har lov til det meste der. Men hvilken blog er best? og hvilket forum er best? Det må jo være litt enkelt å sette opp også..
 

Deezire

Medlem
Det kommer litt ann på hvor mye penger du er villig til å legge ut med for å starte opp. Det finnes mange gode open-source alternativer som er gratis, men også mye bra som man må betale for, slik som vBulletin.

Hvis du er litt teknisk av deg så ville jeg sett litt på drupal. Der kan du integrere wiki, blog og forum i en pakke. Det finnes et hav av moduler (primært til 5.x) og er skikkelig skrevet, i motsetning til mye av det man finner på nettet - det tåler litt trafikk på siden din.

drupal.org | Community plumbing

Eksempel på en drupalside med mye trafikk: MTV UK | MTV UK
 

tulling99

Medlem
Jeg har visst tilgang til disse fra webhosten:

Navigation
Fantastico Home
Control Panel Home

Blogs
b2evolution
Nucleus
WordPress

Content Management
Drupal
Geeklog
Joomla
Mambo Open Source
PHP-Nuke
phpWCMS
phpWebSite
Post-Nuke
Siteframe
TYPO3
Xoops

Customer Relationship
Crafty Syntax Live Help
Help Center Live
osTicket
PerlDesk
PHP Support Tickets
Support Logic Helpdesk
Support Services Manager

Discussion Boards
phpBB
SMF

E-Commerce
CubeCart
OS Commerce
Zen Cart

F.A.Q.
FAQMasterFlex

Hosting Billing
AccountLab Plus
phpCOIN

Image Galleries
4Images Gallery
Coppermine Photo Gallery
Gallery

Mailing Lists
PHPlist

Polls and Surveys
Advanced Poll
phpESP

Project Management
dotProject
PHProjekt

Site Builders
Pro Edition
Templates Express

Wiki
TikiWiki
PhpWiki

Other Scripts
Dew-NewPHPLinks
Moodle
Noahs Classifieds
Open-Realty
phpAdsNew
PHPauction
phpFormGenerator
WebCalendar

Extras
Language
Side menu appearance
Email notifications
Installations overview



Altså ikke vBulletin. Jeg syntes forumet her er fint, så vil gjerne ha dette. Men hvor mye koster det ca.?

Jeg har ikke tenkt å ha blogg og forum i ett - men separate domener.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Vbulletin er kjempeflott, men koster derfor også noen kroner. Du får en full lisens for $150 kroner, eventuelt kan du lease for et år og bare betale $80 eller noe slikt. Jeg kan så absolutt anbefale vbulletin.
 

tulling99

Medlem
Vbulletin er kjempeflott, men koster derfor også noen kroner. Du får en full lisens for $150 kroner, eventuelt kan du lease for et år og bare betale $80 eller noe slikt. Jeg kan så absolutt anbefale vbulletin.

Og hvordan installerer man vbulletin? Er det vanskelig? Tror du webhosten min tillater det? Jeg har ikke så greie på dette som mange andre her, jeg kåla lenge for å få til wikien for å si det sånn :D
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det skal være ganske lett å innstallere slike forum, du laster det ned, og laster det opp der du vil ha det.

Webhosten din tillater det nok ja, skal ikke være noen som helst grunn til at webhosten din ikke skal tillate det hvertfall;)
 

Deezire

Medlem
Jeg kan komme på mange tilfeller hvor en host ikke vil tillate det. Hvis du er på shared hosting og peiser på med 10k unike besøk om dagen så er nok din besøkelsestid over hos den hosten (pun intended!).

(Når den tid kommer så PMer du meg for skikkelig webhosting!)
 

picxx

Well-Known Member
Her finner du norsk wp:
WordPress | Norge

Det arbeides med en ny oversettelse til WP 2.5 men er ikke sikker på om den er helt ferdig enda.
 

tulling99

Medlem
Her finner du norsk wp:
WordPress | Norge

Det arbeides med en ny oversettelse til WP 2.5 men er ikke sikker på om den er helt ferdig enda.

Da har jeg standard norsk. Er det lett å bytte logo? Eller i det minste endre størrelsen, fargen og fonten på logoen øverst. Vil ha det litt mer minimalistisk enn den gigantiske lyseblå logoen!

Obs! jeg fant ut av farge.. men hva med font og størrelse på selve den blå bakgrunnen?
 

tulling99

Medlem
Da har jeg standard norsk. Er det lett å bytte logo? Eller i det minste endre størrelsen, fargen og fonten på logoen øverst. Vil ha det litt mer minimalistisk enn den gigantiske lyseblå logoen!

Obs! jeg fant ut av farge.. men hva med font og størrelse på selve den blå bakgrunnen?

Ingen?

Hvordan endrer jeg høyden på den enorme logoen?
 
Topp