Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan du bidra med noe til WF?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er det noen her som føler dem kan bidra med noe til WF? Da må du ikke nøle med å ta kontakt. Jeg er alltid åpen for utvidelser som kan gjøre WF-samfunnet bedre. Enten det er en applikasjon, nytt design, bidrag i bloggen vår eller kanskje noe helt annet.. Har du noen gode ideer?

Selvfølgelig skal du få beholde reklamepengene (om du ikke ønsker å kjøre det reklamefritt) fra det du legger til.

Jeg er åpen for alle forslag. Har du lyst til å være med å utvide WF? Ta kontakt.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det er jo mangen som har snakket om diverse bloggsamfunn på norsk osv.

Hva med å kjøre det inn her, under en egen fane.

Så henter den fra RSS feedene til de forskjellige bloggene (eller noe i den duren), og gjerne kategorisere de forskjellige bloggene osv.

bare en liten tanke;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Bloggen er der allerede og burde kunne brukes! Hva er det folket vil lese om i bloggen?

Har DU et emne du ønsker å lese/vite mer om?

Det er mange mennesker med forskjellige bakgrunn her inne, så jeg er sikker på at det fort kan bli noen fine blogginnlegg! Jeg tror bare folk må ha et "tupp i ræva" for å komme med noe - dette gjelder i alle fall meg!
Jeg har mye å si når jeg får spørsmålene - men, er tom når jeg sitter med en blank skjerm og bare skal finne noe fra løse luften å skrive om.....
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er mange mennesker med forskjellige bakgrunn her inne, så jeg er sikker på at det fort kan bli noen fine blogginnlegg! Jeg tror bare folk må ha et "tupp i ræva" for å komme med noe - dette gjelder i alle fall meg!
Jeg har mye å si når jeg får spørsmålene - men, er tom når jeg sitter med en blank skjerm og bare skal finne noe fra løse luften å skrive om.....

Da foreslår jeg at neste gang du sitter og skriver et 15 minutters innlegg for å svare på noe innen salg og annonsering, så lag heller et skikkelig blogginnlegg av det.

Bloggen er som sagt der, og så snart denne 2-ukers stress perioden jeg er i nå er over kommer jeg forhåpentligvis til å få skrevet noen poster selv. Tenkte å skrive om det jeg kan best, SEO og brukervennlighet.

Et spørsmål jeg er interessert i, er hvorfor folk heller vil skrive på sin egen blogg, fremfor WF sin som allerede har en gruppe med intereserte lesere? Er ikke 50% revshare nok? Jeg setter den mer enn gjerne til 100% om det er problemet, men hadde nå håpet at i det minste få dekket utgiftene ved WF.

Designet på bloggen håper jeg også på å få pusset opp. Det vil koste rundt $400 dollar å få pusset opp både forumet og bloggen med et bruktbart og matchende design. Saken er at jeg har brukt nok dollars på Wf for en stund, så det er ikke en regning jeg har overskudd til å ta på meg nå. Jeg har derimot massevis av content liggende klar til et nytt design kommer (søkemotoroptimaliserings guide, affiliate guider og diverse andre småting).
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Målet er jo å bli den store bloggen som alle som jobber med internett leser! Og får jeg da til å legge god fokus på forfatteren av de inviduelle artiklene er jo dette en fantastisk markedsføring av seg selv og sine produkter..
 

picxx

Well-Known Member
Er det ok å bruke egne affiliate linker om man f.eks. skriver om annonsenettverk.

Ellers skal jeg se om jeg får lagt inn f.eks. å skrive ett innlegg i uka eller noe når jeg har fått kastet noe av det jeg driver med nå av mine veke skuldre :) Burde ikke være så vanskelig å finne noe å skrive om da jeg omtrent skriver daglig på NP likevel.
 

sta

Medlem
Det er ofte en utfordring å få folk til å bidra med artikler, det har jeg desverre all for mye erfaring med. Som oftest er økonomien jo ikke slik at man kan betale folk en anstendig timelønn i starten, og da blir det mye basert på ren dugnadsvilje.

Jeg kan for så vidt godt være interessert i å skrive et innlegg eller to i uka, men som de fleste andre her lever jeg av tiden min og føler derfor ikke veldig for å gjøre det gratis. Du nevner at du deler AdSense inntektene med forfatteren og det syntes jeg er en bra måte å gjøre det på. I den forbindelsen har jeg et par spørsmål:

- Hvordan registrerer du AdSense inntekten på et innlegg. Er dette noe den enkelte forfatteren selv kan følge med på?

- Kan det være interessant å øke andelen til forfatteren til f.eks. 75% -> Dvs. 25% til WF?

- Hvem har eierskapet til det skrevne innlegget? Forfatteren eller WF?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er ofte en utfordring å få folk til å bidra med artikler, det har jeg desverre all for mye erfaring med. Som oftest er økonomien jo ikke slik at man kan betale folk en anstendig timelønn i starten, og da blir det mye basert på ren dugnadsvilje.

Nå skal det nevnes at WF igrunn er et stort dugnadsprosjekt. Jeg tar ikke betalt for noenting her inne og skulle helst ønske å slippe annonsene du ser på siden. Selv har jeg bare hatt utgifter med siden, men det er greit, for jeg har bygget et bra nettverk her - nettopp det som var målet!

Jeg kan for så vidt godt være interessert i å skrive et innlegg eller to i uka, men som de fleste andre her lever jeg av tiden min og føler derfor ikke veldig for å gjøre det gratis.

Noe timeslønn er selvfølgelig uaktuelt. Forsåvidt lønn i det heletatt er uaktuelt. Saken er at jeg for min del ikke trenger denne bloggen. Jeg prøver bare å bidra med noe, på lik linje med de som frivellig går nattravn på lørdagskveldene. Dem MÅ ikke, men dem gjør det allikevel for å bidra med noe..

Jeg har derimot blitt belønnet for mine bidrag til WF på mange inndirekte måter. For det første, så har jeg bygget et stort nettverk og fått mange nye kontakter. Jeg har møtt opp til flere av WFs deltagere i virkeligheten. Min aktivitet på WF har også gitt meg en slags annerkjennelse i det norske internettsamfunnet, noe som også har ført til at jeg har fått flere nye klienter!

- Hvordan registrerer du AdSense inntekten på et innlegg. Er dette noe den enkelte forfatteren selv kan følge med på?
Enkelte og greit så fordeles bare adsense visningene. Publisheren IDene byttes på, hvis du forstår. Dette vil selvfølgelig ikke være en 100% nøyaktig måte å fordele det på, men i lengden jevner det seg jo ut.

- Kan det være interessant å øke andelen til forfatteren til f.eks. 75% -> Dvs. 25% til WF?
Tja, kan forsåvidt det - men nå skal det huskes på at jeg har utgifter med WF også, som dere slipper å tenke på. Du kan eventuelle skrive på din egen blogg, men i de fleste tilfellene vil du ha langt flere lesere på Webforumet, noe som vil bidra til markedsføring av deg selv og annerkjennelse i det norske internettsamfunnet.

Det skal også nevnes at annonseinntektene er såpass små at du antageligvis ikke vil merke det så mye uansett om det er 50% eller 70%. Webmastere trykker generelt lite på lenker.

- Hvem har eierskapet til det skrevne innlegget? Forfatteren eller WF?

Det har jeg forsåvidt ikke gitt noe særlig tanke. Det er en fellesblogg. Om du vil slette et innlegg får du selvfølgelig lov til det.
 

sta

Medlem
Veldig mange nettsider starter som dugnadsprosjekter, drar man den litt lengre kan man jo si at mange firmaer starter som dugnadsprosjekter, i den grad at man ofte tjener lite eller ingenting de første årene. Det er jo dermed ikke sagt at det vil være slik i all fremtid, og med en stor aktiv brukermasse er jeg helt overbevist om at WF har livets rett og også vil kunne generere noe inntekt.

Jeg prøvde på ingen måte å fiske etter noen form for fast betaling eller timelønn, beklager hvis det fremstod slik. Min poengte var at veldig mange prosjekter, som WF ikke har økonomisk mulighet for å betale en godtgjørelse som står i stil med arbeidet som utføres. Som et eksempel; Jeg fakturerer vanligvis 750kr. + moms pr. time jeg bruker på en artikkel. Det sier seg selv at det vil være helt urealistisk for WF og andre tilsvarende sider å betale en slik sum. Jeg er ikke i nærheten av å kunne betale noe slikt til mine skribenter på mine egne blogger.

En løsning hvor AdSense IDen til forfatteren benyttes er jo veldig ryddig spør du meg, da kan hver enkel selv følge med på inntjeningen.

Mitt poeng med eierskap til artikkelen var egentlig ikke ment i sammenheng med at jeg i ettertid kan velge å slette den, det syntes jeg ikke du bør tillate. Jeg tror ikke det er mange blogger som tillater skribenten å slette poster i ettertid. Min tanke var at det ville være litt kjipt å tjene 15kr. i AdSense inntekter på en post, hvoretter du selger hele posten til et papirmagasin for 2500kr. Jeg sier ikke at du ville gjort det, men jeg har vært borte i flere slike forhold og har lært av bitter erfaring å alltid sikre meg at jeg beholder rettighetene til teksten, men at, i dette tilfellet WF, naturligvis har retten til å bruke teksten i all fremtid, i bloggen på WF.

Jeg vet ikke om jeg har sporet helt av nå og om det ovenstående har generell interesse, men jeg håper du finner folk som har lyst å bidre i bloggen, da konseptet er bra.
 
Topp