Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan man velge et tidsrom for å kjøre adverts?

lukaus

New Member
Hei,
Jeg sliter litt med å forstå Google-ADwords, jeg synes det er litt brukervennelig og uoversiktelig. Er det noen av dere som vet om det er mulig å styre tidsrommet når en kampanje kjøres? Jeg oppfatter som de flese klikk jeg får, kommer midt på natten, og når jeg står opp er mitt grensebeløpet allerede brukt opp. Dette er veldig frustrerende, fordi jeg er sikker på at mine potensielle kunder, ikke er oppe midt på natten for å søke eller kjøpe mine produkter/tjeneser. Takk for svaret.
 

appelsin

Medlem
Du kan i hvertfall velge under kampanjeinnstillinger --> å spre klikkene over hele dagen / eller aksellerert (viser annonsene så raskt man kan)

Da forhindrer man at hele budsjettet blir brukt opp med en gang.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hei,
Jeg sliter litt med å forstå Google-ADwords, jeg synes det er litt brukervennelig og uoversiktelig. Er det noen av dere som vet om det er mulig å styre tidsrommet når en kampanje kjøres? Jeg oppfatter som de flese klikk jeg får, kommer midt på natten, og når jeg står opp er mitt grensebeløpet allerede brukt opp. Dette er veldig frustrerende, fordi jeg er sikker på at mine potensielle kunder, ikke er oppe midt på natten for å søke eller kjøpe mine produkter/tjeneser. Takk for svaret.

Hvordan kan du være sikker på det at de ikke er oppe om natten? Jeg har nettsteder som helt tydelig har mer klikkvennlige/søkende besøkere sent på kvelden og natten!

Har du gjort noen undersøkelser på dette som underbygger din mistanke?

Poenget mitt er at det vi TROR ofte ikke er det riktige når vi undersøker det i forhold til folks vaner.

Jeg har faktisk jobbet for et nettsted som mente deres målgruppe var kvinner 25-35 og at artiklene de skrev var for disse! Overraskelsen ble derfor stor når undersøkelsen ble kjørt og det ble konstantert at leserne var med stor overvekt i gruppen under - 15-25.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ganske velkjent greie det der msites. Greia er at man bør tilpasse produkter/kampanjer osv så de framstår som at de er laget for de den reelle målgruppa ØNSKER å være. F.ex: når nan er 15, hva ønsker man å være? Eldre. Derfor gjør/kjøper (og leser) man ting man tror får deg til å virke eldre. Kan vel også høres riktig ut at det varer til litt uti 20-åra.

...når man begynner å nærme seg/runder 30 endrer det seg jo derimot som kjent kjapt...
 
Topp