Kjapp og trygg hosting for Wordpress

kan PayPal regnes som likeverdig system?

firkant

New Member
Jeg har undersøkt litt diverse muligheter innen betalingsløsninger til min (veldig tomme og en smule uprofesjonelle) nettbutikk, og har kommet fram til at det enkleste og mest praktiske for meg er å kjøre på med et litt voldsomt antall PayPal-knapper. For meg blir dette egentlig den mest logiske måten å gjøre det på. Så vidt jeg har forstått blir da det aller meste av relevant informasjon lagret og sendt til både meg og kunde, man hva vet vel jeg. Spørsmålet som da stiller seg er jo om dette kan regnes som såkalt "likeverdig system" i forhold å registrere salgene i henhold til Bokføringsforskriften. Er den noen som vet noe om dette?
 

firkant

New Member
Dette var vel egentlig ment mer som et spørsmål om paypal enn om bokføringsforskriften, men jeg setter pris på din visdom. Forøvrig har jeg omsider fått hjelp av bedin så mine spørsmål er besvart:) Forresten ser jeg ikke hvordan min nasjonalitet er relevant i denne sammenheng.
 

firkant

New Member
svaret jeg fikk var som så: Paypal kan sammenlignes med en betalingsterminal, det anses ikke som et fullgodt faktura- el kassasystem. Men dersom du kombinerer paypal som betalingskilde med en ordrebekreftelse der de opplysninger som i henhold til bokføringsloven skal fremkomme på en faktura, så anses dette tilstrekkelig.
 
Topp